TIMISOARA. Începând cu luna mai, timișorenii vor putea să-și descopere orașul preferat într-un mod sustenabil și distractiv. Ivelo by Green Revolution, serviciul de bikesharing inovator, a ajuns în oraș și este gata să transforme modul în care oamenii se deplasează. Proiectul realizat în parteneriat cu Primăria Timișoara și sponsorizat de BCR, Linde și dm drogerie markt, își propune să contribuie la reducerea emisiilor de carbon și a traficului auto. Serviciul este gratuit pentru locuitorii orașului.
„Timișoara va deveni mai atractivă pentru locuitori și turiști, iar mediul de business local poate beneficia de oportunități noi generate de această inițiativă”, a declarat Ionuț Stanimir, Director de Marketing și Comunicare BCR.
”Odată cu anul în care Timișoara a fost Capitală Europeană Culturală, am zis că merită orașul un proiect în zona de mobilitate ecologică, așa că am sponsorizat stații de biciclete care funcționează în regim de bike sharing. Ele sunt nu doar eco, dar contribuie și la atractivitatea orașului, contribuie și la mobilitate și aș spune eu, contribuie și la mobilitate
Am sprijinit stațiile, cumpărarea lor, instalarea lor și urmează să lansăm un alt proiect, un pic mai târziu, de biciclete electrice în campusurile de birouri.
Partenerii noștri de la Green Revolution IVelo au proiecte implementate în toată țara, pentru noi, Timișoara e primul oraș în care ne implicăm”, a continuat Ionuț Stanimir.
Intrebat daca BCR mai are și alte poiecte în domeniul acesta, Stanimir a explicat că până acum, BCR s-a axat pe educația financiară.
”În general, în anii anteriori, pentru noi prioritatea a fost educația financiară. De curând am descoperit că educația pentru sustenabilitate, pentru mediu, consum responsabil este o prioritate atât a generației tinere, cât și a noastră a tuturor. Ultima investiție de care eu sunt foarte mândru este o aplicație care se cheamă România Sălbatică. Aplicația urmează un documentar, în același timp are un sistem de gameficare pentru cei tineri. Ei pot să învețe despre viața sălbatică, despre protecția mediului, pot să învețe despre consum responsabil. Totul, până la urmă, pornește de la educație. Este o investiție lungă, dă roade în timp, iar întotdeuna provocările de astăzi au soluții acum 20 de ani. Dacă considerăm așa, investiția de astăzi va da roade în următorii ani”, a precizat Ionuț Stanimir.
Mersul pe bicicletă are un impact pozitiv și din punct de vedere social: fiind mai accesibil ca preț decât condusul unei mașini, mersul pe bicicletă permite oamenilor să aibă acces la mai multe opțiuni legate de locuri de muncă și activități, iar celor mai în vârstă le permite să rămână activi din punct de vedere social pentru mai mult timp.
”Vorbim despre lansarea proiectului iVelo. Noi de 15 ani deja promovăm transportul alternativ, cu bicicleta în mediul urban. Astăzi lansăm 9 stații cu 140 de biciclete, cu acces gratuit în baza aplicației mobile iVelo, pentu toți timișorenii și toți turiștii care doresc să se plimbe și să descopere Timișoara pe bicicletă
Aplicația se descarcă din Apple Store sau din Google Store aplicația iVelo, este gratuită. Vă creați un cont ca să vă identificăm, cu adresa de e-mail și telefonul mobil, după care este liber la pedalat. Puteți în aplicație să alegeți stația la care sunteți, să scanați codul QR din fața bicicletei, după aceea, liber la drum și puteți parca bicicleta în oricare din cele 9 stații, deci este ideea de transport alternativ și promovarea acesteia, pentru un oraș mai sănătos și cetățeni mai sănătoși”, a precizat Raluca Fiser, președintele Ivelo by Green Revolution.
Întrebată, dacă Timișoara este un oraș prietenos cu bicicliștii, Raluca Fiser a răspuns că în acest oraș se dorește un transport alternativ, cu bicicleta.
”Dacă îl comparăn cu alte orașe Europene sau românești, eu cred că Timișoara este și a arătat, față de alte orașe din România, a îmbrățișat acest mijloc de transport alternativ. Vedem foarte mulți tineri care merg cu bicicleta. Dacă mergem pe lângă UPT și UVT, vedem foarte multe biciclete parcate de copaci și de garduri, ceea ce înseamnă că da, se dorește acest transport. Sigur că ține și de infrastructură. Suntem convinși că este mai bună decât în alte orașe. Acesta a fost și motivul pentru care am ales Timișoara, datorită reliefului, datorită deschiderii pentru a merge cu bicicleta și sunt convinsă că aveți foarte multe peisaje care se pot descoperi pe două roți. Noi mai suntem în București, suntem în Constanța, în Aiud, Corabia, Iași, Sibiu. Avem experiență în peste 10 orașe”, a adăugat Raluca Fiser.
Închirierea bicicletelor de către utilizatori se face rapid, direct de pe telefonul mobil, în câțiva pași simpli:
– Descarcă aplicația I’Velo pe telefonul mobil;
– Selectează stația dorită și verifică câte biciclete sau locuri de parcare sunt disponibile;
– Scanează codul QR de pe bicicleta selectată și își introduc datele;
– Pornesc cursa prin oraș timp de două ore. Extinderea duratei călătoriei se face printr-o nouă scanare a codului QR.
– Tot din aplicație, utilizatorii pot cere ajutor sau semnala eventuale probleme.