TIMISOARA. Ar trebui sa fie gata in martie anul viitor, dar lucrarea e in continuare la 0% grad de realizare. Vorbim despre construirea soselei de 10 km care sa asigure o noua conexiune cu Autostrada Vestului la Sanandrei.
In aprilie, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu il ameninta pe antreprenor cu rezilierea contractului, dar degeaba. Nu s-a miscat nimic notabil de atunci pe santier.
Stau marturie imaginile prezentate de opiniatimisoarei.ro, filmate atat la inceputul lunii mai, cat si acum.
Printre putinele interventii facute pe traseu s-au numarat decopertari de strat vegetal si niste masuratori topografice, toate pentru… organizarea de santier, transmit reprezentantii Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara.
In acest rastimp, Consiliul Judetean a lansat zilele trecute licitatia pentru gasirea unei firme care sa intocmeasca documentatia pentru reconfigurarea intersectiei cu Drumul National Timisoara – Arad.
Conform anuntului din Sistemul Electronic de Achizitii Publice, trebuie realizate Studiul de Fezabilitate, Studiul geotehnic, cel topografic, expertiza tehnica si alte documentatii, inclusiv cadastrale, in vederea obtinerii autorizatiilor, respectiv a exproprierilor necesare amenajarii intersectiei DJ 692 cu DN 69.
Valoarea estimata a contractului este de 106.000 lei fara TVA, adica aproximativ 25.000 de euro cu TVA.
Firmele interesate isi pot depune ofertele pana in 2 iunie.
***
Va reamintim, contractul pentru construirea noii descarcari de pe Autostrada Vestului la Timisoara a fost castigat de italienii de la Todini Construzioni Generali S.p.A., aceasta fiind si singura companie care a depus o oferta in vara anului 2020. Lucrarea a fost adjudecata la pretul de 189.571.920,62 de lei (fara TVA), adica aproximativ 46 de milioane de euro cu TVA, iar perioada de garantie a lucrarii este de 7 ani.
Traseul drumului de legatura incepe cu 300 m inaintea intersectiei existente, dintre drumurile DJ 692 și E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier si se dezvolta pe directia Nord-Est, spre Autostrada A1. Traseul va avea o lungime de aproximativ 10 km.
Clasa tehnica a drumului de legatura este II, iar viteza prevazuta in proiect pentru acest drum este de 100 km/h.
Durata de executie a contractului, iscalit inca din ianuarie 2021, este de 24 de luni, din care 6 luni pentru proiectare si 18 luni pentru executia lucrarilor.
Aceasta inseamna ca termenul de finalizare este martie 2023.
Drumul, cu cate 2 benzi pe sens, care va porni de la intersectia cu Sanandrei, va fi, practic, a treia descarcare de pe autostrada catre Timisoara, dupa Remetea si Giarmata. Vor tranzita noua legatura intre 25.000 si 29.000 de masini, conform estimarilor din proiect.