TIMISOARA. Daca in privinta extinderii la 4 benzi a drumului Dumbravita – Autostrada Vestului este in derulare licitatia pentru desemnarea unui constructor care sa continue lucrarea pe lotul 2 de unde a ramas, dupa ce a fost rupt contractul cu Tehnocer, firma care nu si-a facut treaba, pe lotul 1 Timisoara – Dumbravita trebuie actualizata documentatia. O singura firma s-a inscris la licitatia derulata de Consiliul Judetean Timis pentru completarea si aducerea la zi a valorilor din proiectul tehnic.
Este vorba de Doragi Consulting, aceeasi care a intocmit si expertiza de pe lotul 2, dupa ce s-a reziliat contractul cu Tehnocer pentru a se stabili cu precizie stadiul lucrarilor si ce a ramas de facut pe acest sector din DJ 691.
Oferta a intrat in evaluare. Conform anuntului din Sistemul Electronic de Achizitii Publice, daca va fi declarata castigatoare a licitatiei, firma va trebui sa asigure „actualizarea documentatiei tehnice existente (parte scrisa+parte desenata) tinand cont de valorile actualizate si in conformitate cu structura cadru prevazuta de HG nr. 907/2016, pentru LOT 1;
• Completarea documentatiei tehnice existente (LOT 1) cu proiectele de specialitate: a) Alimentare cu energie electrica a statiilor de pompare ape uzate si b) Instalatii de iluminat public; c) Retea de troleibuz;
• Actualizarea si, dupa caz, elaborarea altor studii de specialitate – daca se impune;
• Actualizarea si, dupa caz, obtinerea unor avize/acorduri necesare investitiei; • Elaborarea unui Deviz general centralizator al investitiei ambelor tronsoane ale DJ 691 – (LOT 1+ LOT 2)
• Asistenta tehnica din partea proiectantului pe perioada executiei si receptiei lucrarilor (lot 1); Aceasta se va realiza pe toata durata de executie a lucrarilor, inclusiv in ceea ce priveste receptia la terminarea lucrarilor„.
Valoarea estimata a contractului este de 659.412 lei fara TVA, adica aproximativ 160.000 de euro cu TVA.
Pe acest sector de drum nu s-a reusit inca deblocarea situatiei privind stalpii care sustin firele de troleibuz prin Dumbravita. Primaria Timisoara refuza inca sa isi dea acordul pentru mutarea lor ca sa poata fi largit drumul la 4 benzi de circulatie de catre Consiliul Judetean.
Reprezentantii CJ Timis spun ca au avut nenumarate discutii pe aceasta tema cu cei ai Primariei Timisoara, ba chiar au fost discutii mediate de ADR Vest, care gestioneaza acordarea fondurilor europene, cu care trebuie extinsa soseaua, pentru ca altfel se pierd. Toate, insa, fara vreun rezultat concret.
Detalii despre disputa dintre Primaria Timisoara si Consiliul Judetean Timis pe aceasta speta gasiti AICI.
Va reamintim, stalpii de sustinere a firelor de toleibuz fac parte dintr-un proiect vechi al Primariei Timisoara initiat in vremea administratiei Ciuhandu si inaugurat in anul 2015 prin care a fost extins transportul public metropolitan pana in Dumbravita. Proiectul a fost in valoare de peste 17 milioane de lei, finantat in cea mai mare parte de Uniunea Europeana. Nu s-a putut intreveni asupra acestuia timp de 5 ani, insa acesti 5 ani s-au scurs deja demult, iar stalpii pot fi mutati pentru a se putea largi soseaua. Singura conditie e, insa, acordul Primariei Timisoara ca beneficiar al intregii instalatii. Este insa de notorietate faptul ca edilul USR din Dumbravita nu isi doreste extinderea la 4 benzi a drumului prin comuna sa, iar o tergiversare a lucrurilor de catre seful sau de partid de la Timisoara i-ar fi de ajutor.
Cat priveste continuarea lucrarilor pe lotul 2, de la Dumbravita pana la Autostrada Vestului, termenul limita pentru depunerea ofertelor de catre firmele care vor sa finalizeze proiectul este 28 decembrie.