Opinia Timisoarei

Statiile de incarcare pentru masinile electrice, amplasate ilegal de Primaria Timisoara. Consilierul local Radu Toanca anunta ca s-a deschis dosar penal

TIMISOARA. Proiectul administratiei Fritz privind amplasarea celor 16 statii de incarcare pentru masinile electrice ar fi fost implementat ilegal. Asta spune consilierul local Radu Toanca, cel care anunta ca a si fost deschis un dosar penal, pentru ca nu s-au respectat procedurile si nu ar fi fost realizate studii de descarcare arheologica pentru cele instalate in zona centrala a orasului.

CITESTE SI: Cea mai moderna Unitate de Primiri Urgente din vestul Romaniei, gata in toamna, la Timisoara. Primele echipamente medicale ar putea sosi in octombrie. Foto

Dupa ce peisagista-sefa a pierdut procesul ( in prima instanta ) cu ANFP si a plecat din functie, un nou scandal cu iz penal a izbucnit zilele trecute si il are ca protagonist pe un functionar zelos, care a sarit printre primii in barca noilor stapani, fiind unul dintre liderii sindicatului pro-fritist din PMT.

Numai cum aproape niciodata pupincurismul nu garanteaza profesionalismul in functie, s-a intocmit un dosar penal de toata frumusețea pe numele sefului Serviciului Protectiei Mediului din cadrul Primariei Municipiului Timisoara. Acesta a dat unda verde amplasarii celor 16 statii de incarcare pentru masini electrice pe domeniul public, desi in avizele eliberate de Directia pentru Cultura, Culte si Patrimoniul Cultural National a judetului Timis pentru amplasamentele din zona centrala era nevoie de studii de descarcare arheologica. Acestea nu s-au facut, statiile au fost amplasate ilegal, iar in acest caz legea este extrem de stricta si prevede inceperea urmaririi penale a persoanelor sau institutiilor care se fac vinovate de eludarea conditiilor legale„, a scris Radu Toanca pe pagina sa de Facebook.

Directorul Directia de Cultura Timis, la randul lui, spune ca au fost incalcate avizele emise de institutia pe care o conduce.

Precizez aici faptul ca avizul Ministerului Culturii prevedea pentru statiile de incarcare amplasate in situri arheologice o conditie de a se realiza supravegherea arheologica.
Aceasta supraveghere nu a fost realizata, ceea ce incalca avizul emis de noi si produce efecte legale„, a precizat Sorin Predescu, seful Directiei de Cultura.

Dintre cele 16 statii de reincarcare, situate pe bd. I.C. Bratianu, Calea Aradului – str. Cugir, Piata Iancu Huniade, Acad. Alexandru Borza – str. Michelangelo, str. Martin Luther, str. Gheorghe Dima, bd. Take Ionescu, Piața 700, bd. Republicii, bd. Revoluției din 1989, splaiul Nicolae Titulescu, bd. Mihai Viteazu-2 statii, str. Plauțius Andronescu, str. Astrilor (Al. Martir Eugen Nagy), bd. 16 Decembrie 1989 / Calea Sagului., cu probleme sunt cele din zona istorica, aflate in vecinatatea Bastionului, pe strada Martin Luther, langa Parcul Civic, pe b-dul Bratianu, din Piata 700 si cea de pe strada Gheorghe Dima, in plin centru.

***

Va reamintim, la sfarsitul lunii iulie, alesii locali din Timisoara aprobau proiectul privind tarifele si darea in folosinta a statiilor de incarcare a masinilor electrice amplasate in mai multe zone din oras, dupa ce primaria a obtinut finantare de la Administratia Fondului de Mediu.

Odata puse in functiune, soferii care urmau sa isi incarce autoturismele intr-una dintre aceste statii aveau sa plateasca un tarif de proximativ 1 leu pe kWh, la care se adauga plata parcarii propriu-zise pe locul de alimentare, fie prin SMS, fie cu abonament Timpark.

Investitia pentru montarea statiilor de incarcare a masinilor electrice a fost finantata 90% prin Administratia Fondului de Mediu. Primaria a cheltuit bani pentru cofinantarea investitiei, dar si pentru serviciile de punere in functiune.

Statiile de reincarcare au fost anuntate inca din ianuarie 2019, cand Consiliul Local a aprobat solicitarea de finantare, un studiu de fezabilitate intocmit de Aquatim si donat primariei, dar si punerea la dispozitie a terenurilor aferente celor 16 amplasamente.

Nici acum statiile de incarcare nu sunt functionale.

La Timisoara au fost inregistrate 2791 de masini electrice, din care 677 sunt actionate full electric si 2114 hibrid.

Exit mobile version