TIMISOARA. Puzderia de semafoare instalate in Timisoara da mari batai de cap soferilor care se tem teribil de ziua de 1 noiembrie cand toate vor fi functionale. Majoritatea sunt convinsi ca, daca acum blocajele sunt la ordinea zilei, in clipa in care toate vor fi aprinse, lucrurile o vor lua razna. Politistii de la Rutiera isi pun insa nadejdea in specialistii primarului Nicolae Robu si spera ca de luna viitoare traficul va fi mai fluent in oras. O spune chiar seful Serviciului Rutier Timis, cms sef Petru Rumega, intr-un interviu video acordat opiniatimisoarei.ro.
„Semafoarele montate in ultimul timp in oras sunt parte a unui proiect european, care inca nu e finalizat. Eu zic ca ar trebui sa-i acordam incredere si sa avem credinta faptului ca la final se va asigura fluenta traficului in Timisoara. Atat cat o permit si valorile de trafic. Sunt intr-adevar multe semafoare, dar eu nu pot sa spun ca e vorba despre o semaforizare excesiva. La momentul in care sistemul va fi complet functional, specialistii apreciza ca traficul va fi cu pana la 25% mai fluent ca in prezent„, afirma pentru opiniatimisoarei.ro seful Politiei Rutiere Timis.
Intrebat daca Politia Rutiera va interveni in cazul in care semaforizarea se va dovedi un fiasco, Petru Rumega spune ca se vor lua masuri… in timp.
„Chiar dupa ce va fi functional acest sistem, va asigur ca vom analiza in timp si oportunitatea si utilitatea semafoarelor care ridica probleme, impreuna cu specialistii firmei care le monteaza si cu reprezentantii primariei„, sustine seful Serviciului Rutier Timis.
Ce crede cms sef Petru Rumega ca se va intampla efectiv din 1 noiembrie in Timisoara?
„De la 1 noiembrie eu sper in primul rand ca se va circula mai sigur! Pe noi asta ne intereseaza in primul rand – reducerea numarului de accidente rutiere. In privinta fluentei traficului, sper ca acei specialisti, pe care nu pot sa-i combat, sa aibe dreptate si sa se apropie de fluidizarea traficului cu 25%„, afirma seful rutieristilor.
Soferii care incalca regulile de circulatie in Timisoara nu pot fi sanctionati in baza imaginilor de pe camerele de supraveghere ale primariei, din sistemul Big Brother.
„In momentul in care administratorul drumului ne va pune la dispozitie certificarea de model si verificarea metrologica a celor 12 dispozitive de detectie a trecerii pe rosu si a celor 7 radare fixe montate in oras, vom incepe sa le folosim, adica sa dam sanctiuni contraventinale si sa supendam permise. Totusi, trebuie sa semnam un protocol de lucru cu administratorul drumului public pentru a stabili exact procedura de lucru„, explica Petru Rumega.
Seful politistilor de la Rutiera din Timis recunoaste ca, in trafic, agentii mai degraba amendeaza, decat sa previna.
„Indisciplina soferilor in trafic cere atitudine din partea Politiei Rutiere. De aceea, noi ne axam mai mult pe sanctionare, decat pe prevenire. In Timis, din totalul sanctiunilor intre 10 si 20% sunt avertismente„, spune seful Politiei Rutiere.
Acesta precizeaza insa ca sanctionarea drastica a indisciplinei in circulatie i-a facut mai atenti pe conducatorii auto in Timis.
„In primele 9 luni ale anului, avem o scadere cu 15% a numarului de accidente grave si cu 40% a numarului de persoane decedate in accidente rutiere„, mai spune Petru Rumega.
Despre toate acestea, dar si despre multe alte subiecte interesante, aflati mai multe din interviul VIDEO de mai jos pe care seful Serviciului Rutier Timis, cms Petru Rumega, l-a acordat jurnalistului opiniatimisoarei.ro Ciprian Voin!