ARAD. Un pasaj de cale ferata din localitatea aradeana Curtici nu poate fi traversat, desi este finalizat de jumatate de an. Desi pasajul este unul modern si nu are probleme de structura, nu poate fi dat in folosinta pentru ca vehiculele de mare tonaj nu au cum sa intre pe noua constructie.
Imediat dupa finalizarea lucrarii, pasajul a fost deschis traficului, insa doar pentru cateva zile, pana cand s-a constatat ca soferii de TIR-uri si de utilaje agricole nu il pot traversa, pentru ca nu au suficient spatiu de viraj. Intrarea in pasaj se face pe o curba de 90 de grade, astfel ca este imposibil pentru vehiculele de mare tonaj sa ajunga pe acest drum nou. Soferii s-au plans ca drumul judetean Arad-Curtici-Dorobanti e prea ingust pentru a pentru a permite virajul. Nici la capatul celalalt al constructiei, care coboara in centrul orasului Curtici, situatia nu este mai buna.
Si autoritatile locale critica locul ales de CFR pentru realizarea traversarii liniilor de tren, pentru ca, spun ei, tot traficul greu ca ajunge in oras. Edilii spun ca pozitionarea constructiei a fost gresita din start, pentru ca legarea acesteia de o viitoare sosea de centura, necesara scoaterii tarficului greu din oras, va fi mult mai costisitoare decat daca traversarea liniilor de tren se va face inainte de intrarea in localitate. In plus, pasajul, aflat in vecinatatea garii, trece peste 12 linii de cale ferata, in timp ce la intrarea in oras se puteau traversa doar doua linii.
Pasajul ce zace nefolosit la jumatate de an de la finalizarea lui a costat 28 de milioane de lei.
Citeste mai mult aici.