Cu siguranta foarte multi dintre voi s-au intrebat de multe ori dupa ce reguli sunt organizate marile magazine, pentru ca de cele mai multe ori toate par puse fara nicio noima, iar pentru a gasi ceva esti nevoit sa le parcurgi dintr-un cap intr-altul. Trebuie sa stiti insa ca fiecare parte a unui magazin este organizata in asa fel incat sa te determine sa cheltuiesti cat mai multi bani.
Iata asadar 13 tactici pe care magazinele le folosesc pentru a te pacali:
1. Se pare ca totul a inceput de la infiintarea banalului carucior de cumparaturi, care a fost lansat pentru a face din shopping o activitate mai placuta si mai usoara. Dar cum toate lucrurile au si un scop ascuns, se pare ca aici rolul acestuia este de fapt de a te ajuta sa cari cat mai mult.
2. Pentru ca persoanele care le calca pragul sa aiba o predispozitie pentru a cheltui cat mai mult, magazinele recurg adesea la tactici care sa iti anime spiritul. Mai concret, langa usa principala sunt amplasate mici departamente cu flori sau de patiserie. Acestea au rostul de a te imbia si binedispune cu mirosul lor. Este cunoscut de altfel faptul ca mirosul placut activeaza glandele salivare, iar asta te face mai predispus impulsurilor. Nu-i asa ca incepe sa iti sune familiar?
3. Supermarketurile plaseaza in spatele magazinului produsele esentiale precum laptele si painea, pentru ca oamenii sa fie nevoiti sa strabata tot magazinul inainte de a ajunge la ele. Cine stie…poate pana acolo mai vezi vreun produs care sa iti faca cu ochiul.
4. Pentru a fi siguri ca nu iti scapa ceva, culoarele cu produse sunt cat se poate de drepte, astfel incat sa nu poti ocoli nimic.
5. De asemenea, majoritatea magazinelor „plimba” clientii de la dreapta la stanga. Din cauza practicii de a conduce automobilul pe partea dreapta a carosabilului se spune ca oamenii sunt mai predispusi sa cumpere produsele expuse aici. Asadar, produsele cu gradul cel mai mare de cumparare sunt pozitionate pe aceasta parte, scrie Business Insider.
6. Produsele pe care magazinul chiar isi doreste ca tu sa le cumperi sunt expuse intotdeauna la vedere. De exemplu, la raftul cu cereale, cele vrac sunt puse undeva in spate, iar cele sanatoase sunt puse primele. Asa cum era de asteptat, marcile mai scumpe sunt pozitionate la dreapta ta.
7. si pentru ca de cele mai multe ori parintii sunt influentati de copii, produsele pentru acestia sunt situate la nivelul lor vizual. Altfel spus, dulciurile, cerealele delicioase si alte minunatii destinate lor sunt puse foarte inteligent pentru a da nastere unor rugaminti carora cei mari nu le pot rezista.
8. Standurile cu mostre, degustari si alte artificii sunt asezate in calea ta pentru a te incetini, in timp ce esti „expus” la alte produse.
9. Marimea conteaza. In supermarketurile mici si aglomerate, oamenii nu sunt dornici sa petreaca mult timp la shopping si nici sa cheltuie prea multi bani. Ba din contra, devin irascibili cand sunt impinsi de caruciorul vecinului.
10. Daca aveai impresia ca doar interiorul conteaza, ei bine te-ai inselat. Se spune ca in general culorile calde atrag oamenii in magazin, tocmai de aceea aspectul de caramida este considerat ideal pentru fatada magazinului. in interior insa se recurge adesea la culori reci, si asta pentru ca ele au capacitatea de a incuraja contemplarea si automat si cresterea vanzarilor.
11. Auzi muzica din fundal? Studiile au demonstrat ca muzica lenta si cea clasica ii determina pe oameni sa se relaxeze si sa cumpere mai mult, in timp ce muzica zgomotoasa ii obliga sa plece mai repede din magazin, fara sa se opreasca la produse.
12. stiati ca cel mai profitabil loc din magazin este cel de la casa de marcat? Acesta este locul unde dupa cateva minute de asteptare la rand, o sa fii captat de diverse produse din jur, cum ar fi o bomboana, o ciocolata, o guma de mestecat, etc.
13. Aveti Card de Fidelitate? Ar trebui sa stii ca acest tip de card iti asigura reduceri ocazionale, insa si mai important, te transforma in clientul fidel al magazinului care ti l-a oferit. De asemenea, datele tale personale vor fi folosite in cadrul studiilor legate de comportamentul consumatorilor.