La finele anului 2014, Guvernul a stabilit modalitatea prin care va fi restituita taxa de poluare.
Astfel, sumele care trebuie restituite de stat, conform hotararilor judecatoresti, reprezentand taxa auto, dobanda aferenta, cheltuielile de judecata si alte sume, devenite executorii pana la 31 decembrie 2015, vor fi platite doar intr-un interval de cinci ani, cu plata anuala a numai 20% din valoare.
insa, si aceasta Ordonata a Guvernului a fost cotestanta in instanta, ca si taxa de poluare. Justitia a fost si de partea aceasta de partea romanilor care castigat in instanta dreptul de a primi si penalitati pentru taxa de poluare platita.
in aprilie, Curtea de Justitie a UE i-a dat dreptate unui roman, care acum are de recuperat de la stat o dobanda de circa 9.500 de lei, pentru o taxa de 6.700 de lei.
De la 15 martie 2013, Guvernul a inlocuit taxa auto cu timbrul de mediu, iar noua formula de calcul a condus la o crestere in medie de circa 10% a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3 si o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-euro, pe principiul ca masinile vechi au o durata scurta de functionare si, deci, vor polua pentru un interval mai mic.
Timbrul de mediu se plateste o singura data la prima inmatriculare pe piata din Romania sau la prima transcriere a titlului de proprietate, atat in cazul masinilor noi, cat si al celor second hand, pentru care nu a fost platita fosta taxa auto.
Sursa: realitatea.net