TIMISOARA. Specialistii Primariei Timisoara habar nu au cum sa inmatriculeze masinutele electrice care au fost cumparate pentru circuite turistice prin oras. Motivul este unul absurd: merg prea incet. Autoritatile locale inca viseaza la titlul de Capitala culturala europeana in 2021.
opiniatimisoarei.ro a scris in mai multe randuri despre minibuzele turistice cu motor electric cumparate de Primaria Timisoara. Au costat 15.000 de euro bucata, insa nu pot fi omologate, inmatriculate si, drept urmare, nu pot circula pe drumurile publice. Au interzis asadar pe strazile din Timisoara, dar autoritatile locale le-ar putea pune sa circule prin Muzeul Banatului sau pe la Gradina Zoologica. Desi s-a discutat despre asta, masinutele electrice inca stau nefolosite la RATT. Avem tarifele pentru plimbari, avem traseu, dar nu le putem utiliza.
Primarul Nicolae Robu a tinut mortis ca masinutele sa fie cumparate anul trecut, spre sfarsitul verii. Timisorenii s-au putut plimba cu ele intr-o singura zi, pe 17 septembrie, cand au fost organizate deplasari prin oras, masinutele avand numere rosii. Apoi au fost trimise la iernat intr-un depozit al RATT.
Mai sunt cateva luni si se implineste un an de cand au fost aduse la Timisoara, iar autoritatile locale habar nu au ce sa faca cu ele.
„Este o problema care nu-mi este foarte clara. Ele au fost inmatriculate in Ungaria, tara membru UE, in Romania nu este procedura. Se spune ca nu este procedura, pentru ca viteza este de sub 25 km/ora. City-managerul Sorin Dragoi (n.r. care incearca sa rezolve problema) mi-a spus ca, de fapt, ele merg cu peste 40 km/ora, dar pot merge numai dupa ce sunt inscrise. Este un cerc vicios. Sunt lente, pentru ca nu sunt inscrise. Asa mi-a spus city-managerul, ca au niste setari in cadrul lor, care pot fi facute numai dupa ce sunt omologate si, in acel moment, pot circula”, a explicat edilul Timisoarei.
Primarul sustine ca Timisoara este primul oras din Romania care a cumparat masinute electrice sa-i plimbe pe turisti. Robu e convins ca se va gasi o solutie si spune ca, in cele din urma, daca problema nu se rezolva, minibuzele vor ajunge la Zoo sau la Muzeul Satului Banatean. Nu se stie cand…
„Se va gasi o solutie… in ultima instanta, le vom putea folosi pe circuitele interne. Sa nu ajungem pe drumurile publice. Asta inseamna la Muzeul Satului, la Gradina Zoologica, unde avem circuite cat de cat”, a conchis Nicolae Robu.
Ramane de vazut ce vor face mai departe oficialii Primariei Timisoara si daca, candva, in viitor, ne vom plimba sau nu cu masinutele care au costat orasul 30.000 de euro.