TIMISOARA. Cel putin pe hartie, avem administratie portuara si port pe Bega. Consilierii locali au votat marti infiintarea Autoritatii Portuare Timisoara, acesta fiind punctul de pe ordinea de zi care a solicitat cele mai multe dezbateri in sedinta de plen. Nou infiintata institutie va administra infrastructura portului Timisoara si a cailor navigabile de pe Bega.
CITESTE SI: Statiile de unde vom lua vaporasele la Timisoara! HARTA!
Autoritatea Portuara Timisoara va face parte din cadrul Directiei Tehnice a Primariei, insa au existat discutii intre consilieri pana la aprobarea infiintarii acesteia. Unii dintre acestia au argumentat ca institutia nu poate fi infiintata, decat daca vor exista asigurari conform carora circulatia vaporaselor nu va impiedica si desfasurarea activitatilor sportive pe canalul Bega. Dupa discutii care au durat aproape 20 de minute, reprezentantii primariei au dat asigurari ca activitatea sportiva nu va fi impiedicata de ambarcatiuni, deoarece in momentul in care acestea vor fi lansate la apa, se va pune la punct un program prin care sa circule si vaporasele, dar si sportivii de la canotaj si kaiac-canoe sa isi poata face antrenamentele. Reprezentantii primariei au si dezvaluit o surpriza odata cu votarea proiectului.
„Primul vaporas va fi lansat la apa in aceasta saptamana pentru teste. Au fost facute teste pe apa la Galati, dar nu si la Timisoara. Vaporasele au 5 metri latime, pot trece doua, unul pe langa celalalt, sunt toate conditiile indeplinite„, au spus reprezentantii Primariei incercand sa spulbere indoielile multora legate de faptul ca traficul naval pe Bega va fi o provocare pentru ambarcatiuni, in momentul in care vor trece doua pe canal in paralel.
Odata cu infiintarea Autoritatii Portuare va lua fiinta si Portul Timisoara, care va avea ca limite administrative Uzina Hidroelectrica de apa si Podul Modos.
Canalul Bega este primul canal navigabil construit in Romania. Amenajat initial pentru asanarea terenurilor inundabile, a fost destinat ulterior pentru navigatie. Pe canal au circulat pana in 1958 si nave de marfa, iar in 1967 au fost retrase si navele de pasageri, ramanand doar ambarcatiuni pentru agrement.