TIMISOARA. Bloggeri, specialisti in comunicare, jurnalisti si zeci de curiosi s-au adunat inca de joi dimineata la Hotel Timisoara sa vorbeasca despre online-ul romanesc. Prima editie a conferintei PR Beta a fost un succes. Urmeaza scoala?
Mai bine de 200 de pasionati de online s-au adunat la Timisoara sa asculte speakeri motivanti si inspirati, cu succese in comunitatea online. Au vorbit, pe rand, despre cele mai interesante subiecte din mediul online si au concluzionat ca atat bloggerii, cat si jurnalistii si specialistii in PR trebuie sa-si dea mana si sa lucreze impreuna, fara orgolii.
Discutiile au inceput cu PR-ul. Alina Crancau, Monica Jitariuc si Bogdana Butnar le-au povestit celor din sala despre matematica comunicarii online, ce inseamna brandul, google si cum se face cel mai bine PR cu ajutorul Internetului.
Alex Negrea, Bobby Voicu, Andrei Crivat si Raluca Popa au vorbit despre online ca un job cu norma intreaga, dar si despre hobby-ul online.
Brandul personal, cel mai puternic in online. Este greu de vandut un brand personal sau nu? E greu sa lucrezi cu un brand? Alex Negrea raspunde: „Oricat de mult va spune un brand ca nu are bani, du-te cu ceva interesant si face rost de bani”. Concluzia a fost ca oricine are un proiect interesant despre un brand, nu trebuie sa astepte sa vina brandul la el. Raluca Popa a dat sfaturi de la bloggeri pentru PRisti, iar Bobby Voicu a povestit tuturor cum reuseste el sa vanda prin brandul sau.
Ruxandra Predescu, Stefan Szakal, Bogdan Olteanu si Ana Bulgar au vorbit despre campaniile online romanesti care au avut succes anul trecut. Bogdan Olteanu a pus punctul pe I si a spus ce-nseamna comunicarea intr-o companie. „Comunicarea inseamna resurse, resurse inseamna expertiza, creativitate si implementare. Nu exista nicio resursa nelimitata”, spunea Bogdan Olteanu. Stefan Szakal a divulgat povestea de succes a unei afaceri locale si ce-nseamna Facebook-ul pentru un brand.
Ultima sesiune a fost cea a jurnalistilor. Lasati la final, s-au remarcat prin povesti despre practica si despre teorie. Victor Kapra a povestit despre companie, ca producatoare de continut, si despre diacritice. „Texte gata pentru copy-paste, news ready. Daca compania produce continut de calitate se transforma in stire, cu diacritice – fara diacritice. In 20 de ani diacriticele vor disparea din limba romana, nu imi doresc asta, dar lumea nu isi mai da seama daca citesc cu sau fara diacritice. Acestea se vor folosi in lucrari academice”, le-a marturisit Victor Kapra celor prezenti.
Amalia Matei si Cristina Bazavan au relatat si ele din experientele lor. Cristina Bazavan a povestit la Timisoara de ce si-a dat demisia de la Revista Tabu. Vrea sa se mute in online, dupa 17 ani de presa. I-a lamurit pe cei din sala si de ce jurnalistii isi fac blog. „1. Vor sa zica lucruri pe care nu le pot zice oficial, in ziar sau la televizor. 2. Trebuie sa am o prezenta online, acolo e viitorul. 3. Ca sa ma distrez”, a relatat Cristina Bazavan.
Cat despre problemele unui jurlogger (n.r. jurnalist-blogger), ea spune ca acestea sunt acceptarea in comunitatea online si administrarea publicitatii pe blog. Cel mai bun sfat pentru cei prezenti pare sa fie legat de adevar. „Adevarul nu exista. Exista adevarul meu, al tau, al fiecaruia, asa ca daca vreti sa faceti performanta, tineti de adevarul vostru”, a mai spus Cristina.
Prima conferinta regionala despre comunicare online s-a terminat dupa ore intregi de discutii si dezbateri, dezbateri ce se vor relua anul viitor. Pana atunci, comunitatea online din Timisoara asteapta promisiunile organizatorilor: o scoala de PR, de unde viitori PR-isti sa invete cum se face de fapt aceasta meserie.