TIMISOARA. A fost scoasa la licitatie lucrarea de modernizare a caii ferate care leaga Caransebesul de Lugoj si Timisoara, doua dintre cele trei tronsoane din proiectul mare de reabilitare intre Caransebes si Arad, la finalizarea caruia trenurile vor circula cu 160 km la ora.
Potrivit ministrului Transporturilor, lucrarea estimata la 3 miliarde lei este propusa pentru finantare prin PNRR (Planul National de Redresare si Rezilienta).
„Azi au fost scoase la licitatie pentru proiectare si executie lotul 1 (Caransebes-Lugoj, cu o lungime de 39,5 km) si lotul 2 (Lugoj – Timisoara Est, lung de 53,9 km). La finalizarea lucrarilor, timpul de parcurs dintre Caransebes si Timisoara va fi de sub o ora pentru trenurile de calatori, viteza maxima fiind de pana la 160 de km/h„, a reamintit Catalin Drula.
Proiectul prevede dublarea liniilor ferate existente, astfel ca la Timisoara, in loc sa fie facuta o centura feroviara ca sa fie scos traficul trenurilor in afara orasului, el se va intensifica.
Ministrul transporturilor a facut un rezumat al lucrarilor prevazute:
Pe tronsonul 1:
✔️ vor fi construiti 24 de km de linii noi;
✔️ se vor reabilita 12 poduri si 49 de podete;
✔️ va fi construit un pasaj denivelat;
✔️ se vor implementa 4 instalatii de centralizare electronica;
✔️ se reabiliteaza cladirile pentru calatori din Caransebes, Zagujeni si Gavojdia, iar cea din Cavaran se va reconstrui;
✔️ inca o cladire noua va fi ridicata în gara din Caransebes, pentru mentenanta si revizia trenurilor.
Pe tronsonul 2:
✔️ vor exista 20 de km de linii noi;
✔️ 14 poduri si 40 de podete vor fi reabilitate si se va construi un pasaj denivelat;
✔️ si pe acest tronson vor fi implementate instalatii de centralizare electronica – 5 la numar;
✔️ se vor reconstrui sau reabilita cladirile garilor din statiile Lugoj, Belint, Topolovat, Recas si Remetea Mare.
Firmele interesate isi pot depune ofertele pana in 26 iulie.