TIMIȘOARA. Pornită la începutul lunii decembrie și marcată de peripeții, operațiunea de împingere a structurii de beton de la Pasajul Solventul din Timișoara a înaintat bine.
Chesonul, care arată precum o casetă de 70 de metri lungime și 28 lățime, este tot mai aproape de momentul în care va fi străpuns pământul de sub cele 10 linii de tren, spre Calea Bogdanestilor.
Până în acest moment, structura a fost împinsă 45 de metri și au mai rămas 16,13 m până va ajunge la finalul traseului.
Dacă nu apar alte probleme, așa cum s-a întâmplat la finele lunii ianuarie, când s-a surpat pământul între liniile de tren, operațiunea executată cu ajutorul unor prese hidraulice se va încheia în luna martie.
Progresul de pe șantier este ilustrat de imaginile surprinse de cititorul opiniatimisoarei.ro care monitorizează obiectivele de infrastructură din Timișoara și din județ.
Timp de câteva zile se va lucra la zidul de sprijin, apoi acțiunea de împingere va fi reluată.
Dacă nimic nu perturbă procesul, acesta ar trebui să mai dureze încă 10 zile, transmit pentru opiniatimisoarei.ro reprezentanții Primăriei Timișoara.
***
Va reamintim, in 26 ianuarie, s-a produs o surpare între sinele de tren pe traseul pe care este împins chesonul la Pasajul Solventul. Trenurile de Jimbolia și Reșița nu au mai putut ajunge în gară.
Specialiști ai CFR Infrastructură au analizat situația și au stabilit că șantierul poate continua, iar craterele căscate au fost astupate.
Pasajul Solventul, care costa peste 28 de milioane de euro, ar fi trebuit sa fie gata incă din ianuarie 2024.
Reprezentanții Primăriei Timișoara se arătau optimiști că, in această vară, pasajul ar putea fi traversat cu mașina, cu bicicleta sau pe jos.
Tramvaiele, însă, vor trece prin pasaj abia peste câțiva ani. Aceasta pentru că mai trebuie construit podul peste Bega către cartierul Dâmbovița. Este așteptată demararea licitației pentru găsirea unei firme care să-l proiecteze și să-l construiască.