Se pare ca elicopterul care s-a prabusit zbura la o inaltime de 2.000 – 2.500 m, la vedere, in spatiul aerian necontrolat. Potrivit prefectului judetului Tulcea, Vasile Budu, aeronavele erau de tipul K32, fiind inamtriculate in Republica Moldova. Pasagerii erau ucrainieni, iar avioanele urmau sa faca o escala pe aeroportul Mihail Kogalniceanu din Constanta, pentru realimentare.
El a mentionat ca pasagerii aveau contracte de munca in Turcia, iar ei trebuiau sa participe la actiunile de stingere a incendiilor in timpul verii. Potrivit fostului director general al Directiei Generale a Aviatiei Civile, Sorin Stoicescu, acesta este un elicopter „foarte sigur, destinat misiunilor de cautare, salvare, inteventie la incendii si calamitati, foarte apreciat in industria aeronautica. Membrii comisiei care ancheteaza cazul sunt din Romania, Republica Moldova si reprezentanti ai producatorilor elicopterului”, scrie publika.md.
Conform aceleiasi surse, Ministrul Transporturilor si Infrastructurii Drumurilor din Republica Moldova, Anatol Salaru, a mentionat ca elicopterele apartineau firmei „Pecotox”.
Ancheta accidentului a fost preluata de Parchetul General, iar adjunctul procurorului general al Romaniei, Marius Iacob, a fost trimis la fata locului, potrivit unui comunicat remis Ziare.com.
Purtatorul de cuvant al Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta (IGSU), Alin Maghiar, a precizat, la TVR Info, ca la fata locului au fost trimise mai multe autospeciale ale Pompierilor, in eventualitatea unui incendiu, si pentru a acorda ajutor.
Variantele de lucru ale criminalistilor la fata locului pornesc de la doua ipoteze, fie o defectiune tehnica, fie o eroare de pilotaj, au declarat, pentru Mediafax, surse judiciare. De asemenea, criminalistii vor lua in calcul si eventuale probleme cauzate de conditiile meteorologice. Cele doua elicoptere aveau autorizatii de survol pentru Romania.