Opinia Timisoarei

Tramvaiele modernizate ale Timisoarei vor avea musai un accesoriu: ranga de macaz. De ce nu-si vor mai face de cap vatmanii si cine primeste internet gratuit in vagoane?

TIMISOARA. Vatmanii din Timisoara vor practica in continuare „sportul cu ranga”, cu toate ca vor conduce tramvaie modernizate, ca noi. Doua dintre ele au intrat deja in reabilitare, unul la Pascani, iar altul la Arad. Vor fi elegante, comode si nu vor zburda hotii prin ele, dupa o investitie de aproape 1 milion de euro, sustine primarul Nicolae Robu. Vatmanii vor fi supravegheati constant.

CITESTE SI:

Imagini cu batranul tramvai al Timisoarei modernizat la Pascani. Ce mai pastreaza moldovenii din el? FOTO si VIDEO!

Primele 2 tramvaie ale Timisoarei au intrat in reabilitare. Nicolae Robu: Vor fi elegante, comode si nu vor zburda hotii prin ele

Schimbarea macazului, sport cu ranga pentru vatmanii din Timisoara. RATT a dat afara toti specialistii si nu mai investeste in intretinerea macazurilor

Cei care lucreaza la reabilitarea tramvaielor au conturat deja interiorul acestora, urmand ca edilul Nicolae Robu sa aleaga varianta finala. Tot primarul va decide si culoarea acestora, care va ramane, cel mai probabil, in combinatia alb-violet. Nimic nu e batut in cuie, insa.

Camere video, scaune cu incalzire si aer conditionat

Vagoanele de tramvai supuse serviciului de reparatie generala cu reconstructie si modernizare vor avea patru usi comandate electric, una dintre ele avand rampa de acces pentru persoanele cu handicap. Usile vor putea fi deschise atat de la buton, cat si de la computerul de bord.

Vatmanul va avea in fata un bord modern, ergonomic, cu calculator de bord, realizat dintr-un material care va evita reflexia luminii. Totodata, va avea si un sistem de diagnoza si afisare in timp real al defectiunilor,  precum si sistem de comunicare cu calatorii. Spatiul destinat vatmanului va fi incalzit, ventilat si va avea aer conditionat.

Garniturile vor fi echipate cu instalatie de climatizare, cu camere de supraveghere video atat in interior, cat si in exterior, dar si cu instalatie de informare a pasagerilor – audio si vizuala, atat in interior, cat si in exterior. Si vatmanul va fi supravegheat video, arata detaliile tehnice prevazute in caietul de sarcini pe baza caruia a fost organizata licitatia. O camera de supraveghere va fi pusa in cabina vatmanului si pe directia de mers, cu inregistrare audio. Monitoarele vor fi puse tot in cabina conductorului, care va putea urmari tot ce se intampla in tramvai, in timpul mersului. In total, o garnitura va avea 8 camere video, din care cel putin doua in exterior, pentru supravegherea usilor de acces.

„In interior, o camera va fi orientata in directia de mers si inca una va fi orientata spre vatman. Inregistratorul va permite stocarea imaginilor video pe HDD-ul intern si extragerea ulterioara a acestora. Pentru supravegherea usilor tramvaiului la exterior se vor monta camere video de tip «oglinda», care vor permite vatmanului sa monitorizeze lateralele vehiculului. Camera orientata in directia de mers va dispune de functia WDR – wide dynamic range – pentru a putea furniza o imagine clara in conditii de luminozitate intensa, cat si redusa”, sta scris in caietul de sarcini.

Vagoanele vor fi iluminate cu lampi economice, cu leduri, si vor circula cu viteza maxima de 50 km/h, daca sunt goale. Vatmanii nu vor putea depasi 60 km/h si asta doar in conditii in care se scot limitarile de viteza. Vor putea tracta si remorca de tip GB4d. Durata de viata a caroseriei este, conform caietului de sarcini, de minimum 10 ani.

Vatmanii intra in training, dar nu scapa de „sportul cu ranga”

„Noile” tramvaie vor fi aduse la Timisoara cu tot cu accesorii. Fiecare tramvai va avea toate cele necesare, dar si celebra ranga de macaz, ciocanele de geam, stingatoare de incendiu sau triunghiuri reflectorizante. Scaunele din garnituri vor fi ergonomice, din materiale rezistente, ce nu pot fi distruse cu usurinta si usor lavabile. Vor avea si sistem de incalzire, insa doar in partea de sezut, alimentat la joasa tensiune. Cat despre temperatura din vagoane, aceasta va fi stabilita tot de conductor.

Angajatii RATT vor fi instruiti pentru a putea folosi tramvaiele moderne. 10 muncitori vor participa la un training pentru revizii tehnice, 7 pentru diagnosticare si reparatii curente, iar 5 vor invata sa se ocupe de intretinerea caroseriei si a usilor, dar abia dupa ce expira termenul de garantie.

Internet gratuit doar pentru cei cu carduri RATT

In ceea ce priveste validatoarele, acestea vor fi puse pe barele de sustinere din zona usilor de acces. Va fi si internet Wi-Fi in noile tramvaie, insa va putea fi folosit doar de cei care au carduri RATT.

„Pentru posesorii de carduri cu titluri de calatorie valide se va oferi o solutie de accesare in tramvai pentru conexiune Wi-Fi a serviciilor de internet. Punctul de acces din vehicul va fi conectat la furnizorul de servicii internet printr-o conexiune 3G. In urma validarii cardului cu titlu de calatorie valid, dispozitivul de taxare va oferi o cheie de acces in reteaua Wi-FI locala a tramvaiului”, se arata in caietul de sarcini.

Modernizare de 500.000 de euro bucata

Tramvaiele second-hand ale Timisoarei vor fi reabilitate de firmele Electroputere VFU Pascani si Astra Vagoane Calatori Arad. Primele doua garnituri au fost preluate de cele doua firme care au castigat licitatia primariei in 11 iunie. Primarul Nicolae Robu sustine ca din toamna ne vom plimba cu ele.

480.000 de euro costa reconditionarea unui singur tramvai, Primaria Timisoara urmand sa aloce 3,3 milioane de euro pentru reabilitarea a 7 dintre garniturile batrane aflate acum in circulatie. Licitatia a fost castigata insa de oferta depusa de cele doua firme in valoare de 65 de milioane de lei, adica peste 14,6 milioane de euro. Durata contractului este patru ani, acordul-cadru presupunand incheierea a patru contracte subsecvente, pentru un numar total de 30 de tramvaie GT4.

In parcul Regiei Autonome de Transport in Comun se afla 93 de tramvaie, din care doar 60 sunt scoase zilnic pe traseu.

 

Exit mobile version