TIMISOARA. Aradenii ne repara tramvaiele primite in dar de la nemti. Prima garnitura care va intra in procesul de modernizare ia drumul atelierelor de la nord de Mures in zilele urmatoare, sustine primarul Nicolae Robu, urmand ca in 3-4 luni sa fie gata, numai bun de scos pe strazile Timisoarei.
Potrivit primarului Nicolae Robu, chiar din toamna ne vom plimba cu primul tramvai care va arata ca nou. A fost semnat deja primul contract, care prevede reabilitarea a 7 dintre mijloacele de transport pe sine aflate in parcul Regiei Autonome de Transport in Comun Timisoara.
480.000 de euro costa reconditionarea unui singur tramvai, Primaria Timisoara urmand sa aloce 3,3 milioane de euro pentru reabilitarea a 7 dintre garniturile batrane aflate acum in circulatie.
„Au fost mai multe discutii cu cei de la Arad. Acum se pregateste transportarea la Arad a primului tramvai, s-a convenit sa se faca pe un contract subsecvent pentru 7 tramvaie. In prima faza se va reabilita un singur tramvai, dar ei sunt pregatiti sa treaca imediat la inca 6. In discutiile pe care le-am purtat eu, la primul tramvai dureaza circa 3 luni, poate chiar 4, lucrarile de reabilitare, pentru ca trebuie pregatita toata sedevistica – scule, dispozitive si verificatoare (n.r. SDV), trebuie pregatita interventia tehnica, cu lucruri specifice. Dupa ce se finalizeaza primul tramvai, urmatorul poate fi gata in mai putin de o luna”, a explicat primarul Nicolae Robu.
In urma reconditionarii, fiecare tramvai va fi dotat cu cate 6 camere video, incalzire in scaune, climatizare, internet WiFi, instalatie de sonorizare, scaune noi. In parcul Regiei Autonome de Transport se afla 93 de tramvaie, din care doar 60 sunt scoase zilnic pe traseu, intrucat restul nu mai sunt functionale.
Reprezentantii primariei n-au stabilit inca pe ce linie va circula primul tramvai reabilitat. Cert este ca ne vom plimba cu el in toamna.
„Nu m-am gandit inca pe ce linie va intra primul, dar sper ca in toamna primul tramvai reabilitat sa fie in circulatie. Acum se pregateste transportul, cei de la firma din Arad vor veni cu utilaje. Ei au fost sa se documenteze, sa discute cu cei de la RATT ce se da jos, pentru ca se da jos totul aici de pe tramvai. Tramvaiele reabilitate vor fi ca Siemensurile noi, mai putin partea de urcare”, a completat Nicolae Robu.
Licitatia pentru reconditionarea tramvaielor din Timisoara a fost castigata de o asociere de firme – Electroputere VFU Pascani, fosta Remar, si Astra Vagoane Calatori Arad – , una dintre ele apartinand omului de afaceri Gruia Stoica, aflat acum dupa gratii pentru coruptie.
Suma initiala pusa la bataie de Primaria Timisoara pentru reabilitarea a 30 de tramvaie a fost de 85 de milioane de lei, adica aproape 19 milioane de euro. Carcotasii spuneau ca cu acesti bani, in loc sa se reabiliteze 30 de tramvaie, mai bine s-ar fi cumparat 30 de vehicule pe sine noi. Tramvaiele care vor suferi modificari sunt aflate in circulatie de aproape jumatate de secol. Au fost aduse in capitala Banatului dupa Revolutie.
CITESTE SI: S-a decis cine reabiliteaza tramvaiele Timisoarei: 500.000 de euro costa bucata. Cand circula primul?