FOTO: Forum STPT
TIMISOARA. S-au incheiat operatiunile de mutare a sinelor de tramvai pe bulevardul Cetatii unde in urma cu aproape 3 saptamani, la probe, s-a constatat ca liniile erau prea aproape de un stalp, iar garniturile nu puteau trece.
In noaptea de miercuri spre joi au fost facute teste in bucla de la Ciocanul, iar tramvaiele, doua Bozankaya si unul vechi, au mers in siguranta pe noul traseu modificat, fara sa mai loveasca vreun stalp de sustinere a firelor de contact.
Muncitorii de la firma PORR aveau termen pana in 27 decembrie sa remedieze greseala, au spart betonul si au reconfigurat liniile in curba.
In cursul dupa-amiezii de joi, au fost ridicate si restrictiile de trafic impuse in zona pana la remedierea defectiunii.
FOTO: Forum STPT
Astfel, este de asteptat ca, in scurt timp, circulatia tramvaielor pe bulevardul Cetatii modernizat sa fie deschisa.
***
Va reamintim, la inceputul lunii decembrie, aveau loc primele probe cu tramvaiul pe noile linii de pe Bulevardul Cetatii din Timisoara. Totul a decurs fara probleme pana la momentul la care garnitura a trebuit sa faca virajul la stanga, de pe Calea Torontalului pe Bulevardul Cetatii, si a lovit unul dintre stalpii care sustin firele de contact, pentru ca spatiul dintre linii si stalp era prea ingust.
Lucrarile pe Cetatii au fost executate de Porr Construct, care s-a asociat cu alte 7 firme, si au durat doi ani si jumatate, dupa ce a fost acordata o pasuire din partea primariei.
Amplasamentul a fost predat constructorului de vechea administratie in septembrie 2020. Insa, proiectul pentru modernizarea Bulevardului Cetatii a fost revizuit si modificat de catre specialistii lui Dominic Fritz inainte de a incepe lucrarile in vara lui 2021. Printre modificarile realizate s-au numarat redimensionarea trotuarelor si pistelor de biciclete, care sunt mai late decat prevedea planul initial, in detrimentul carosabilului, dar si realizarea unor treceri de pietoni in plus si o mutare a liniilor de tramvai.
Porr Construct a fost lider de asociere, iar tert Porr Bau GmbH, in timp ce subcontractanti au fost Baicons Impex SRL, Imsat, Sanel, Swarco Traffic Romania, Manro SRL si SC Pesit Rom SRL.
Constructorii au primit pentru lucrare peste 22 de milioane de euro cu TVA.
FOTO: Forum STPT
Pareri
pe forumul stpt unde un angajat stpt si membru de partid Mile tot comenta sa nu mai fie vopsite vehiculele in alb violet ci in culori de partid.
pe forumul stpt unde ziceau ca e ok ca angajatii sa fure motorina ca e economisita de ei
De data asta „tramvaiul n a mai șters stâlpul din mers”. A intrat direct in el !! :)))
Clar,este meritul lui fritz!
@Robu confirm. Dacă nu era el, nu se termina așa repede. La ora 2 noaptea l am văzut cum dădea la lopată la griblura și în altă seara era cu pickhammerul în măna. Așa ceva !! Mai rar așa primar !!
Bravo lui Dominic si administratiei pentru ca au luat masurile potrivite!
Au lucrat nu gluma,chiar au fost seriosi si au remediat.De aia se fac teste inainte de receptie si a da drumu la libera circulatie.Numai cine nu munceste nu greseste!
Cu siguranta nu au acordat aceeasi atentie lucrarii. Ramane de vazut ce probleme mai apar, scurgerea, terasamentul samd
@Constantin. Nu cumva scurgerea sa fie in sus și nu în jos, iar terasa nu știu dacă au făcut, dar era bine să facă una acolo la capăt de linie.
Vai, ce realizare !! Hahaha. Administrație plină de idioti inutili. Stai ca încă n-au încercat cu noile tramvaie. Hahaha. Câtă incompetență.
Oare cati timisoreni au prins vremurile cand tramvaiul 4 mergea pana la biserica din Mehala pe linie simpla? Erau 2 devieri cu macaze, unde se intersectau tramvaiele care circulau in sensuri opuse. La capete de linie (Piata Libertatii si Mehala) vatmanul isi lua manetele de comanda si se muta la celalalt capat al tramvaiului, caci nu exista bucla de intoarcere. Tramvaiul nu avea scaune, ci doar banci lungi de-a lungul ferestrelor. Craciun fericit!
Cred ca va referiți la tramvaiul 5, care circula pe o linie între Piata Libertatii și Ronat (str. Bogdanestilor)!
Traseul 5 era intr-adevar cel mentionat, Libertatii-Ronat.
Linia 4 a functionat pe traseul Libertatii-Bogdanestilor-Cetatii-Mehala (biserica), pe un singur fir. In 1970 s-a infiintat troleibuzul 3 (redenumit „13” in 1971) iar tramvaiul 4 a fost desfiintat.
In 1972 linia 4 apare din nou doar pentru 7-8 luni, pe acelasi traseu, dar cu capatul in Piata 700 in loc de Libertatii.
Din 1974 tramvaiul 4 circula pe Bv.Cetatii (proaspat amenajat), pe linie dubla, pana pe Torontalului, cu bucla de intoarcere, deci nu mai e nevoie de tramvaie bi-directionale.
E MERITU LUI ROBU😂😂
Nu băi mafiot cu gă0aza ca turnul de răcire de la COLTERM!
Este meritul lui Fritz pentru că constructorul a remediat o greșeală care încă nu se știe dacă a fost datorită lui Fritz pentru că și-a bagat nasul în proiect sau a constructorului!
da, se mai intampla si greseli cand muncesti, pana si in articol s-a stercurat una. Curba este la drapta nu la stanga. UPS😀
Si oricum PORR e de departe una din putinele firme capabile sa construiasca bine si cu solutii tehnice moderne.
Uraa,minune,i-a ieșit lui Dorel o lucrare,nu din prima,ce-i drept,dar până descoperă altă greșeală,merită laude !!! Dacă nici o amărâtă de linie de tramvai nu sunt în stare ,,inginerii” ăștia să o construiască cum trebuie,atunci noi,avem așteptări ca alte lucrări,mult mai complexe,să țină ,,o viață” Bravo Porr,țineți-o tot așa,banii să vină ,!!