TIMISOARA. S-au incheiat operatiunile de mutare a sinelor de tramvai pe bulevardul Cetatii unde in urma cu aproape 3 saptamani, la probe, s-a constatat ca liniile erau prea aproape de un stalp, iar garniturile nu puteau trece.
In noaptea de miercuri spre joi au fost facute teste in bucla de la Ciocanul, iar tramvaiele, doua Bozankaya si unul vechi, au mers in siguranta pe noul traseu modificat, fara sa mai loveasca vreun stalp de sustinere a firelor de contact.
Muncitorii de la firma PORR aveau termen pana in 27 decembrie sa remedieze greseala, au spart betonul si au reconfigurat liniile in curba.
In cursul dupa-amiezii de joi, au fost ridicate si restrictiile de trafic impuse in zona pana la remedierea defectiunii.
FOTO: Forum STPT
Astfel, este de asteptat ca, in scurt timp, circulatia tramvaielor pe bulevardul Cetatii modernizat sa fie deschisa.
***
Va reamintim, la inceputul lunii decembrie, aveau loc primele probe cu tramvaiul pe noile linii de pe Bulevardul Cetatii din Timisoara. Totul a decurs fara probleme pana la momentul la care garnitura a trebuit sa faca virajul la stanga, de pe Calea Torontalului pe Bulevardul Cetatii, si a lovit unul dintre stalpii care sustin firele de contact, pentru ca spatiul dintre linii si stalp era prea ingust.
Lucrarile pe Cetatii au fost executate de Porr Construct, care s-a asociat cu alte 7 firme, si au durat doi ani si jumatate, dupa ce a fost acordata o pasuire din partea primariei.
Amplasamentul a fost predat constructorului de vechea administratie in septembrie 2020. Insa, proiectul pentru modernizarea Bulevardului Cetatii a fost revizuit si modificat de catre specialistii lui Dominic Fritz inainte de a incepe lucrarile in vara lui 2021. Printre modificarile realizate s-au numarat redimensionarea trotuarelor si pistelor de biciclete, care sunt mai late decat prevedea planul initial, in detrimentul carosabilului, dar si realizarea unor treceri de pietoni in plus si o mutare a liniilor de tramvai.
Porr Construct a fost lider de asociere, iar tert Porr Bau GmbH, in timp ce subcontractanti au fost Baicons Impex SRL, Imsat, Sanel, Swarco Traffic Romania, Manro SRL si SC Pesit Rom SRL.
Constructorii au primit pentru lucrare peste 22 de milioane de euro cu TVA.
FOTO: Forum STPT