CARAS-SEVERIN. Asfalt ca-n palma, parapeti si marcaje perfecte pe Transalpina Banatului sau Trans-Semenicul, asa cum stiu soferii drumul care leaga Valiugul de Slatina Timis. Soseaua a fost inaugurata zilele trecute de autoritatile locale.
opiniatimisoarei.ro v-a prezentat, in luna iunie, imagini in exclusivitate cu drumul care ar trebui sa reinvie turismul in Muntii Semenic. Acesta fusese deja inaugurat de soferi. Iata ca a venit si randul autoritatilor locale sa-l inaugureze.
„Ne putem astepta la orice, dar nu cred ca va mai fi cazul, pentru ca au fost niste probleme vechi pe care le-am remediat. Preluarea de ape de pe versanti a fost facuta, asa ca nu ne putem astepta la dislocari ale terenului, dar, in principiu, orice se poate intampla”, a precizat constructorul.
O singura problema ar pune in pericol asfaltul proaspat, asa ca traficul greu n-ar trebui sa se desfasoare pe acest drum. Transporturile de lemne pot distruge carosabilul in timp, atrag atentia constructorii.
„Este vorba despre 36 de kilometri de carosabil reabilitat, de 32 de kilometri de parapet metalic greu si foarte greu, de circa 240 de podete noi, de 66 de podete decolmatate. (…) Am spus 36 de kilometri de carosabil nou, pentru ca de undeva din dreptul Brebului Nou si pana in Slatina Timis au fost portiuni unde nu mai exista sosea, practic. Vorbeam de cate un torent care reprezenta <<carosabilul>>, la vremea respectiva. A fost un efort care deschide, practic, turistic zona alpina si subalpina a Semenicului. Daca e sa te raportezi la soseaua nationala care leaga Bucuresti de Timisoara, s-a scurtat cu aproape 50 de kilometri. Nu mai vii prin Resita, vii direct pe aici, ceea ce inseamna 50 de kilometri mai putin”, a explicat Sorin Frunzaverde, presedintele CJ Caras-Severin.
Practic, cei 36 de km de drum recent modernizat ce leaga Valiugul de localitatea Slatina-Timis completeaza legatura de la Resita la Caransebes, iar muntele Semenic poate fi traversat dintr-o parte in alta. Despre reconstructia acestui drum s-a vorbit ani de zile, fiind foarte dorit de localnici, dar mai ales de cei care au ales sa investeasca in turismul din zona, pentru ca scoate locul din izolare si reprezinta o alternativa mai scurta pentru turistii care vin din alte parti ale tarii sa vada minunile naturale ale Banatului Montan.
Mai mult, noua varianta de a ajunge pe varf ar putea fi mai atractiva chiar si pentru timisoreni sau pentru locuitorii din zona Lugojului, fiind mai rapida si mai la indemana decat vechiul drum prin Resita. In plus, parcurgerea intregului drum Trans-Semenic poate deveni o atractie turistica in sine, asa cum s-a intamplat cu TransAlpina.
opiniatimisoarei.ro a testat “Trans-Semenicul“, iar prima impresie a fost una excelenta: serpentinele, aerul tare de munte si peisajele superbe fac ca acest drum sa rivalizeze cu mult mai cunoscutele TransFagarasan sau TransAlpina. Partea buna este ca si vechiul drum de acces dintre Resita si Valiug a fost in mare parte reabilitat, singura zona mai dificila ramanand cea de la iesirea din Resita.
Pentru soferi condusul este o adevarata placere, iar odata ajunsi in varf, peisajele va vor rasplati pe deplin. Intr-o zi senina, de aici se pot admira fara probleme Muntii Retezat.
Cum ajungeti pe Transalpina Banatului?
Pentru a intra pe “Trans-Semenic” se poate merge fie pe varianta veche, de la Resita la Valiug, fie pe varianta noua, pornind la drumul national DN6. Venind dinspre Caransebes, in localitatea Slatina Timis virati la dreapta catre centrul localitatii si de acolo continuati drept inainte, pe langa caminul cultural. Fiti atenti la faptul ca nu exista inca indicatoare care sa arate ca acest drum duce pe Semenic, asa ca, pentru a fi siguri ca nu va rataciti, cereti indicatii de la localnici.
Inainte de modernizare, drumul era unul forestier, foarte greu accesibil. Noua varianta va permite turistilor din alte zone ale tarii sa ajunga pe Semenic mult mai repede. Spre exemplu, de la Deva se poatea ajunge in doua ore, fata de trei cat dura pana acum, cu o scurtare a distantei de 50 km. Turistii care vin din sudul tarii economisesc cel putin o ora de drum, scurtat cu 80 km fata de varianta prin Caransebes. De la Turnu Severin se ajunge acum in circa doua ore.
Potrivit lui Sorin Frunzaverde, valoarea totala a investitiei s-a ridicat la 121 de milioane de lei, majoritatea banilor venind din fonduri europene.
Foto: expressdebanat.ro