TIMISOARA. Ar fi trebuit ca inca din octombrie, apoi in… noiembrie anul trecut pietonii si biciclisti sa fi putut trece peste Bega intre cartierele Iosefin si Dambovita, insa, ultima oara Primaria Timisoara a fixat un nou termen pentru jumatatea lunii martie anul asta, adica aproape dublu fata de cel convenit initial prin contract. Nu va fi gata nici acum, asa ca se pregateste o noua amanare a termenului de finalizare. Aceasta, desi, zilele trecute, primarul Dominic Fritz posta o imagine de pe santier si anunta cu entuziasm ca pregateste „sezonul de biciclit”.
Consilierul local Roxana Iliescu arata insa ca, in fapt, lucrurile stau cu totul altfel si ca… se pregateste zilele acestea incheierea unui nou act aditional la contractul cu constructorul pentru prelungirea termenului.
„Obiectivul de investiții “ Pasarela Gelu- Crizantemelor”, în impas! Se pregătește semnarea celui de-al treilea act adițional de prelungire a termenului contractual!
In ciuda ultimelor postări ale primarului si primăriei, situația nu-i deloc veselă!
Eu înțeleg disperarea primarului, dar disperarea celor din departamentul de comunicare din cadrul primăriei, nu! Angajații care se ocupă de comunicare ar trebui să înțeleagă faptul că ei nu sunt agenții electorali ai primarului și ai celor din USR, nu sunt plătiți de ei, ci de noi toți! Prin urmare, să lase minciunile și să informeze corect timișorenii, sau să tacă!
❗️În timp ce primaria ne anunță că “Construcția podului Gelu- Crizantemelor (care nu-i pod ci pasarelă, dar le-a sunat lor mai pompos că deh, lucrările la un pod sunt mult mai complexe), este “ în linie dreaptă”, aflați de la mine că linia asta dreaptă-i cam întreruptă, cel puțin momentan. Administrația Fritz va stabili zilele acestea un nou termen de terminare a lucrărilor, al patrulea!
📌”Pasarela Gelu- Crizantemelor” este obiect al Contractului nr. 17/17.03.2023.
Prețul convenit este in valoare de 12.175.077 lei, bani asigurati din bugetul local. Valoarea cheltuielilor diverse si neprevăzute este în cuantum de 20%, putând fi accesată oricând în timpul derulării contractului.
❗️Durata acestui contract a fost stabilită inițial la 6 luni. Cum ordinul de începere a lucrărilor a fost dat după o lună de la semnarea contractului, execuția trebuia finalizată în 18.10.2023.
N-a fost finalizată! Astfel că, au încheiat primul Act Adițional prin intermediul căruia au prelungit durata până la data de 30.11.2023.
Nu a fost finalizată nici în noiembrie 2023 si prin urmare au mai încheiat un Act adițional de prelungire până în data de 16.03.2024.
📌Categoric, lucrările la această investiție nu vor fi terminate nici până in 16.03.2024 si mai mult ca sigur, în aceste zile, vor semna un nou act adițional de prelungire a termenului contractual.
Acum, interesant va fi când vor stabili noul termen, al patrulea, de finalizare a lucrărilor.
📌Trebuie spus că stadiul lucrărilor este de aproximativ 50% si stadiul financiar tot cam pe acolo (banii încasați de antreprenor până acum din valoarea totală a lucrării).
Cu alte cuvinte, a mai ramas o listă lungă de lucrări ce ar trebui executate, precum :
iluminat, finalizare placă de suprabetonare, montarea pavajului, amenajare spațiu verde, mobilier urban etc. Cea mai delicată dintre toate este construirea zidului de sprijin de pe malul drept care are rolul de a stabiliza malul si implicit toată structura pasarelei!
📌Această lucrare nu a putut fi executată întrucât au dat de minuni in subteran, cabluri, conducte de care habar nu au avut și care trebuie deviate, mai puțin conducta Aquatim făcută pe fonduri europene de care nu se pot atinge și pentru care proiectantul a trebuit să dea noua soluție tehnica pentru execuția acestui zid de sprijin.
Asta fiind situația, sunt cam penibile mesajele vesele cu linia dreaptă si apropierea imediată a “biciclitului” pe această pasarelă, venite dinspre primărie!”, transmite consilierul local Roxana Iliescu, care a postat si imagini proaspete de pe santier.
Cu proiect facut inca din 2019, si dupa doua licitatii ratate, Primaria Timisoara a reusit sa gaseasca un constructor si a dat ordinul de incepere a lucrarilor in 18 aprilie 2023, iar asocierea PAB Romania – Instal Group – Elecon Plus SRL avea termen de executie 6 luni, la un pret de peste 12 milioane lei de la bugetul local, adica aproximativ 2,6 milioane euro.
Noul pod ce va asigura trecerea intre Iosefin si Dambovita va avea o zona cu latimea variabila intre 5,40 m si 8,00 m, care va include trasee pietonale, piste de biciclete, amenajari de iluminat public, scuaruri in partea centrala si spatii verzi. Vor fi plantati 14 arbori pitici in ghiveci propriu si 40 de frasini. Pasarela va fi prevazuta cu iluminat public, arhitectural si parapete de protectie din otel zincat. Rampele de acces la pod au fost proiectate astfel incat pe pasarela sa poata circula pietonii, biciclistii, dar si persoane cu handicap locomotor.
Pasarela care face legatura intre strazile Crizantemelor si Gelu a fost construita in 1949, iar de atunci nu a mai fost reabilitata complet niciodata.