TIMISOARA. Zona de nord a orasului este la un pas de a fi complet blocata, dupa ce inca o artera importanta din Timisoara intra in santier. Este vorba despre strada Gheorghe Lazar, unde vor fi noi lucrari pe segmentul cuprins intre Calea Circumvalatiunii si bulevardul Cetatii.
Dupa interventia Aquatim care a schimbat conducte, acum se vor face reparatii la nivelul soselei, iar locurile de parcare vor fi mai putine, intrucat vor fi marcate paralel cu bordura, si nu vor mai fi asezate in spic (oblic), cum era pana acum pe o portiune.
Pe de alta parte, autoritatile anunta ca vor construi locuri de parcare acolo unde nu exista, insa, in fapt, ele doar vor fi marcate, pentru a putea fi introduse in sistemul de parcare cu plata Timpark.
Piste de biciclete pe carosabil
In plus, desi se lauda ca, odata cu schimbarea parcarilor, elibereaza o banda de circulatie pentru masini, urmeaza sa mute pistele de biciclete de pe trotuare pe carosabil.
„ Aici se va realiza una dintre primele piste de biciclete, care nu sunt simple linii trase pe trotuar, ci relocam pista complet pe carosabil, cu delimitarea necesara si masuri de siguranta pentru biciclisti. Pista actuala este improprie, cu suisuri si coborasuri abrupte care pun in pericol si biciclistii si pietonii. Introducem si masuri de siguranta pentru pietoni, prin amenajarea de treceri suprainaltate. De asemenea, vom avea doua benzi de circulatie pe ambele sensuri de mers, doar prin regândirea modului in care distribuim spatiul intre toti participantii la trafic”, transmite primarul Dominic Fritz.
Autoritatile anunta ca vor mai face si treceri de pietoni semaforizate si suprainaltate.
„Principalele masuri vizate sunt exemplificate vizual la intersectia dintre strada Timis cu strada Gheorghe Lazar:
1) Trecerile de pietoni care traverseaza Gheorghe Lazar vor deveni treceri semaforizate cu refugiu, semafoarele fiind sincronizate pentru a mentine fluidizarea traficului
2) Intrarile pe strazile secundare vor avea vizibilitatea imbunatatita si vor avea puncte de asteptare bine delimitate.
3) Trecerile de pietoni de pe strazile secundare vor fi suprainaltate la nivel cu trotuarul, pentru a permite traversarea in siguranta pentru pietoni si biciclisti.
4) Pista de biciclete va fi trecuta la nivelul carosabilului, cu zona de protectie si bolarzi.
5) Trotuarul ridicat la baza cladirilor va fi rezervat strict pentru pietoni, oferind mai mult spatiu acestora si functiunilor comerciale.
6) Locurile de parcare oblice vor fi inlocuite cu locuri de parcare in paralel, eliberând o banda de mers pe toata lungimea bulevardului.
7) Portiunile de strada, care nu au amenajate locuri de parcare, vor fi introduse in circuitul Timpark, oferind in total 64 de locuri de parcare si 3 locuri de aprovizionare„, transmit reprezentantii Primariei.
Odata cu demararea lucrarilor, cel mai probabil in zona vor fi impuse noi restrictii de trafic. Iar asta dupa ce deja circulatia masinilor este inchisa in intersectia Bogdanestilor cu Cetatii si restrictionata pe ambele bulevarde, dar si pe Calea Torontalului si pe mai multe strazi din zona Aradului.