TIMISOARA. Reincepe agitatia in randul soferilor din Timisoara, dupa ce primarul Nicolae Robu a anuntat iarasi ca sistemul de control si monitorizare a traficului permite aplicarea de amenzi tuturor soferilor care trec pe rosu.
Insa, pentru ca acest lucru sa se si intample efectiv, este in continuare nevoie ca Politia Rutiera sa poata aplica sanctiunile. Deocamdata, nu are legislatie pentru asa ceva.
”Sistemul nostru de control si monitorizare a traficului permite in orice moment sa se aplice amenzi celor care trec pe rosu, amenzi care nu pot fi contestate cu sorti de izbanda, pentru ca probele sunt foarte clare. Trebuie ca Politia Romana sa isi asume sa aplice aceste amenzi. Daca se mai impun anumite ajustari legislative, sunt asteptate propuneri, desigur ca eu pot pune umarul, pot facilita dialogul cu guvernul actual, cu ministrul de Interne, daca este cazul.
Noi am fost uluiti cand am dat sistemul in functiune, cat de multe treceri pe rosu sunt. E ceva infiorator. Dupa ce am anuntat ca sistemul permite amendarea directa a celor care comit asemenea abateri de la lege, a scazut drastic numarul trecerilor pe rosu. Oamenii vazand ca nu sunt amendati, au prins curaj din nou si iarasi avem destul de multe treceri pe rosu. Ce s-a intramplat pozitiv este ca nu se mai fac drifturi, pentru ca toti cei care le-au facut au fost sanctionati”, a spus primarul Nicolae Robu.
VIDEO: George Stefanita
In urma cu cativa ani, cand a fost luata in discutie inceperea amendarii soferilor care incalca legea,
cms sef Petru Rumega, care conducea la acel moment Serviciul Politiei Rutiere Timis, a explicat intreaga procedura de dupa surprinderea abaterii de la disciplina rutiera a unui sofer cu ajutorul tehnicii din cadrul Sistemului de Trafic Management. El preciza atunci ca soferul trebuie, in primul rand, sa fie identificat. Apoi urmeaza sa primeasca procesul verbal si sa i se retina permisul de conducere.
Insa, toate acestea sunt inca si acum doar in stadiul de discutii, intrucat nu exista o legislatie foarte clara, care sa permita amendarea soferilor numai in baza imaginilor surprinse cu ajutorul sistemului de supraveghere din trafic, ci este nevoie de prezenta unui agent rutier care sa constate abaterea la fata locului.