TIMISOARA. Dezvoltarea mobilitatii intre cele doua judete din Banat se poate face doar printr-o mai buna interconectare. Astfel, consiliile judetene Caras-Severin si Timis, alaturi de municipiile resedinta de judet, Resita si Timisoara, au decis sa intre intr-un parteneriat menit a dezvolta cinci proiecte de infrastructura majore.
Mai exact, cele patru administratii isi propun sa modernizeze infrastructura feroviara pentru implementarea solutiei de transport de tip „train-tram” (trn-tramvai) pe ruta Resita Sud – Bocsa – Timisoara Nord si asigurarea legaturii cu Aeroportul „Traian Vuia”. In plus, se are in vedere o asemenea solutie tehnica si pe ruta Berzovia – Oravita – Anina.
Parteneriatul are in vedere si infrastructura rutiera. Se doreste astfel construirea unui nou drum, expres, cu trei benzi, intre Berzovia – Buzias – Topolovatul Mare – Autostrada A1. Este avuta in vedere si extinderea la patru benzi de circulatie a drumului Mosnita Noua – Buzias (DJ 592), cât si modernizarea drumului interjudetean DJ 684 pe traseul DN 68A (Cosava) – Tomesti – Luncanii de Sus – limita de judet CS – DN 68 (Voislova).
Demersul sporeste considerabil sansele proiectelor de a primi finantare europeana, intrucat noul program, 2021 – 2027, pune accentul tocmai pe modernizarea infrastructurii de transport regionale.
„Beneficiem de un context administrativ favorabil, in care partenerii nostri din Caras, atat de la judet, cat si de la municipiu, sunt pe aceeasi unda cu noi. Si ei, dar si noi, dezvoltam echipe performante de accesare a fondurilor europene. Nu sunt proiecte usor de realizat si nici nu vor fi facute peste noapte, dar nu am venit la Consiliu sa gandim marunt. Nu ne autoimpunem limite. Noua formula a puterii de decizie la nivelul celor doua judete va arata ca se poate sa ducem la capat proiecte mari”, spune presedintele Consiliului Judetean Timis, Alin Nica.
Pentru a deveni functional, parteneriatul trebuie sa treaca prin votul fiecarui consiliu. Timisul l-a aprobat deja in unanimitate, la ultima sedinta in plen a CJT.