TIMISOARA. Merge inainte proiectul de reabilitare si modernizare a liniei de cale ferata dintre Resita si Timisoara, cu extensie Voiteni – Stamora Moravita – Frontiera.
Reprezentantii CFR au avizat variantele optime pentru studiul de fezabilitate al proiectului.
Documentatia a fost impartita pe doua tronsoane: Timisoara – Stamora Moravita – Frontiera si Resita Nord – Voiteni, iar pentru studiile aferente celor doua sectoare de cale ferata, costul se ridica la peste 4 milioane de lei, cu tot cu TVA, adica aproximativ 850.000 de euro.
” Consiliul Tehnico-Economic a aprobat variantele optime din cadrul Studiului de fezabilitate pentru obiectivul Reabilitarea/modernizarea liniei CF Resita Nord – Timisoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravita – Frontiera.
Consiliul Tehnico-Economic al CFR SA a avizat favorabil variantele optime prezentate in cadrul Studiului de Fezabilitate(…) pe cele doua tronsoane, astfel:
►Componenta A: Timisoara Nord – Stamora Moravita – Frontiera (58 km) propusa pentru finantare in cadrul Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027, o investitie in valoare de 2.092.343.265,44 lei, fara TVA.
►Componenta B: Resita Nord – Voiteni (59 km) propusa pentru finantare din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat si/sau alte surse legal constituite, o investitie in valoare de 1.408.885.137, 54 lei, fara TVA”, transmit reprezentantii CFR.
Pe primul tronson, cel din judetul Timis, se urmareste cresterea vitezei maxime de circulatie la 120 km/h pentru trenurile de calatori, iar pentru trenurile de marfa la 80 km/h, modernizarea a 9 statii/ halte/puncte de miscare si reabilitarea a 23 treceri la nivel, 21 poduri si 19 podete.
Pe tronsonul Resita – Voiteni, in urma reabilitarii caii ferate, pe langa cresterea vitezei de circulatie a trenurilor, vor fi modernizate si 12 statii/ halte/puncte de miscare si vor fi reabilitate 35 treceri la nivel, 12 poduri și 119 podete.
Termenul de realizare a investitiilor pe cele doua tronsoane va fi de 50 de luni pentru tronsonul CF Timisoara Nord – Stamora Moravita – Frontiera, din care 8 luni pentru proiectare si 42 de luni pentru executia lucrarilor, iar pentru tronsonul CF Resita Nord – Voiteni va fi de 60 de luni, din care 8 luni pentru proiectare si 52 de luni pentru executia lucrarilor.
„Precizam faptul ca, in cadrul acestui parteneriat comun pentru realizarea obiectivului de investitii Reabilitarea/modernizarea liniei CF Resita Nord – Timisoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravita – Frontiera, semnat cu autoritatile locale, reprezentantii CFR SA vor asigura suportul tehnic de specialitate pentru avizarea/aprobarea documentatiilor si derularea procedurilor de achizitii publice si, ulterior, prin personalul calificat va participa la supervizarea/monitorizarea si receptia lucrarilor de modernizare pe cele doua tronsoane„, mai spun reprezentantii CFR.