Opinia Timisoarei

Trenurile vor putea merge cu 160 km/h prin Timisoara si va fi dublata linia. Italienii vor moderniza calea ferata ce traverseaza orasul. CFR a anuntat castigatorul licitatiei

TIMISOARA. Inca un tronson din magistrala de cale ferata Caransebes – Lugoj – Timisoara – Arad va fi reabilitat de firme italiene.

CITESTE SI: Trenuletele electrice cu cel mai lung traseu din Romania, in cea mai mare macheta feroviara din tara, la Timisoara. Nu intarzie niciodata si nici nu deraiaza. Video cu diorama de poveste ce poate fi vizitata gratuit 

In 15 iunie 2021, ministrul Transporturilor de atunci, Catalin Drula, anunta lansarea licitatiei: „MODERNIZAREA CĂII FERATE CARANSEBEȘ – LUGOJ – TIMIȘOARA, SCOASĂ LA LICITAȚIE. PROIECT DE 3 MILIARDE DE LEI PROPUS PENTRU FINANȚARE PRIN PNRR. Încă o veste bună pentru domeniul feroviar: azi au fost scoase la licitație pentru proiectare și execuție lotul 1 (Caransebeș-Lugoj, cu o lungime de 39,5 km) și lotul 2 (Lugoj – Timișoara Est, lung de 53,9 km). La finalizarea lucrărilor, timpul de parcurs dintre Caransebeș și Timișoara va fi de sub o oră pentru trenurile de călători, viteza maximă fiind de până la 160 de km/h„.

CFR SA a desemnat vineri oferta castigatoare pentru modernizarea infrastructurii feroviare si cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h, pe lotul trei din sectiunea Timisoara Est – Ronat Triaj.

Compania Nationala de Cai Ferate a anuntat, vineri, ca a fost desemnata oferta castigatoare la procedura de licitatie publica pentru achizitia serviciilor de proiectare si executie a lucrarilor de modernizare pe sectiunea Timisoara Est – Ronat Triaj (lotul 3), aferenta obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebes – Timisoara – Aradˮ, pentru cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h pentru trenurile de calatori si 120 km/h pentru trenurile de marfa.

Oferta financiara depusa de Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – Timisoara – Arad Lot 3, in valoare de 1.440.433.361,02 lei, fara TVA, a fost desemnata castigatoare, contractul de achizitie publica urmand a fi incheiat si semnat de ambele parti la finalul perioadei legale de contestatii”, anunta compania. Primele doua societati au castigat, recent, si tronsonul 1 al magistralei Caransebes – Lugoj.

Durata de implementare a contractului care priveste linia ferata ce traverseaza intreaga Timisoara este de 102 luni, din care: 42 de luni pentru proiectare si executia lucrarilor, 60 de luni reprezentand perioada de garantie a obiectivului.

Banii pentru lucrari vor fi asigurati prin Planul National de Relansare si Rezilienta (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Lotul 3, Timisoara Est – Ronat Triaj, are o lungime de 13,86 km. Urmeaza sa se execute lucrari de constructie, reconstructie, reparatii sau reabilitare la 3 poduri si 3 podete, 9 pasaje denivelate si o trecere la nivel. De asemenea, se vor construi doua podete de descarcare, vor fi modernizate instalatiile de energoalimentare, liniile de contact/ telecomunicatii, semnalizarile si toate instalatiile.

Pe traseul existent calea ferata este simpla, electrificata. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat, pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferata proiectat se va desfasura in general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu exceptia tronsoanelor compuse din aliniamente si curbe ce nu asigura retrasarea liniei cu parametrii pentru circulatia cu viteza de 160 km/h.

Se vor executa lucrari:

– de constructie, reconstructie sau reparatii/reabilitare la 3 poduri si 3 podete, 9 pasaje denivelate, 1 trecere la nivel si se vor executa 2 podete de descarcare;

– de modernizare a instalatiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicatii, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice etc

– de modernizare a cladirilor din statiile si haltele de miscare de pe tronson: Timisoara Est, Timisoara Nord; Ronat Triaj Gr. D (post de miscare), Timisoara Centru; Ronat Triaj Cab.1, Ronat Triaj h, Ronat Triaj Gr. D (halta). Statia care se va transforma in post de miscare este Statia (grupa de linii) Ronat Triaj Gr. D.

– de modernizare a retelele locale existente, de conducte de distributie a apei si de canalizare, care asigura racordarea tuturor consumatorilor bransati in prezent la statiile CF.

– de protectia mediului: panouri fonoabsorbante, decontaminarea solului, amenajari de spatii verzi, separatoare de hidrocarburi si bazine decantoare, garduri si panouri de protectie.

Prin modernizarea infrastructurii si suprastructurii feroviare pe sectiunea Timisoara Est – Ronat Triaj (lotul 3) se vor asigura conditii tehnice pentru circulatia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de calatori si de 120 km/h pentru trenurile de marfa, cresterea gradului de confort si de siguranta a traficului feroviar”, a mai transmis CFR.

Exit mobile version