Opinia Timisoarei

Tronsonul cu ‘tuneluri pentru ursi’ de pe bucata lipsa de autostrada intre Margina si Holdea, in Timis, are autorizatie de construire

TIMISOARA. Cu lucrarile pornite pe tronsonul lipsa din Autostrada Vestului, intre Margina si Holdea, inca din luna aprilie, firmele omului de afaceri Dorinel Umbrarescu pot merge mai departe si pe bucata pe care vor fi construite celebrele ‘tuneluri pentru ursi’.

CITESTE SI: A fost scoasa deja calea ferata la intrarea in Giroc dinspre Timisoara. Interventii in forta la trecerea la nivel. Imagini de pe santier 

Ministerul Transporturilor a emis Autorizatia de Construire si pentru acest segment, noteaza economedia.ro.

In aprilie, UMB a obtinut prima autorizatie pentru deschiderea santierului pe zona fara tuneluri din cei 9 kilometri care lipsesc din autostrada Lugoj – Deva si s-a apucat de treaba odata cu incheierea defrisarilor de care a fost nevoie, pornind de la nodul rutier de la Holdea.

In august, erau aproximativ 150 de muncitori in teren. Acestia au procedat la curatarea si nivelarea zonei de lucru si au realizat drumurile tehnologice pentru utilaje. S-au concentrat la forajele necesare pentru construirea viitorului pasaj care se va arcui peste calea ferata Lugoj – Ilia.

***

Cu licitatia deblocata de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, in octombrie 2022 a fost semnat contractul cu asocierea S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L. – S.C. SA & PE Construct S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o, pentru suma de 1.826.845.634 lei fara TVA.

Finalizarea tronsonului lipsa din Autostrada Lugoj – Deva, de 9,13 km, este una dintre cele mai asteptate lucrari de infrastructura mare pentru vestul tarii. Aceasta, in conditiile in care drumul national DN68A este cel mai tranzitat din zona, mereu aglomerat, pe care soferii de tiruri si camioane, respectiv cei de autoturisme il folosesc deopotriva. Un drum ce necesita in permanenta lucrari de reparatii.

Noua bucata de autostrada va avea doua ‘tuneluri pentru ursi’, ce vor masura, insumat, 2,13 km de tunel forat. Acestea vor fi formate din doua galerii unidirectionale, cu platforma de 11,25 m.

Intreg segmentul Margina – Holdea trebuie sa fie gata in 2026. (august 2026 finalizare lucrari/decembrie 2026 pentru decontare facturi)

Odata finalizat si acest tronson, vom putea merge neintrerupt pe autostrada de la Nadlac pana dupa Sibiu, la Boita, dar si spre Targu Mures si Cluj Napoca.

Exit mobile version