Opinia Timisoarei

Trupa Amala in doliu: Tobarul Dorin Anghel a murit dupa concertul sustinut de 1 Decembrie la Timisoara

Soc in lumea muzicala din Timisoara! Dorin Anghel, tobarul uneia dintre cele mai iubite formatii rock s-a stins din viata aseara, chiar dupa ce trupa si-a incheiat concertul de Ziua Nationala din Piata Operei.

Dorin Anghel a murit in urma unui stop cardiac, iar in cursul zilei de ieri sustinuse impreuna cu trupa doua concerte, unul la Caransebes si cel de-al doilea la Timisoara.

Colegii din formatie si fanii sunt in stare de soc.

A fost un efort pentru el prea mare. Toata viata si-a dedicat-o acestei trupe. Nu pot inca sa-mi imaginez ce s-a intamplat, inca nu realizez„, a declarat pentru www.opiniatimisoarei.ro, Misa Grujic, liderul trupei.

Fanii trupei si prietenii lui Dorin Anghel au inceput deja sa scrie mesaje de condoleante pe pagina acestuia de Facebook

Angelo Anghel: „In data de 1.Decembrie,2011 Dorin Anghel sa stins din viata:(( Nu te voi uita niciodata!!!! Odihnestete-n pace dragul meu TATA!!!!

Relu Pisleaga: „Nu imi revin din soc,nici eu si nici cei ce l-au cunoscut!Membrii orchestrei Timisoara Big Band,din care facea si Dorin parte,e alaturi de familia sa!Bunul Dumnezeu sa-l odihneasca!

Raluca Mariana Trusca: „O profunda durere in suflet. Odihneste`te in pace Dorin Anghel

Corneliu N. Vaida: „‎….. siderat …. aseara am fost in Piata Operei la concert ….RIP …”

Todorov Casian: „e imposibil , nu pot sa imi imaginez asemenea lucru, sper ca e doar o gluma …

Stilpeanu Monica: „Cuvintele nu-mi mai sunt de nici un ajutor. Va ramane vesnic in amintirea noastra! DUMNEZEU SA-L ODIHNEASCA!!!

Dupa cum membrii formatiei insisi au scris pe o pagina de internet mai veche a trupei,

Amala s-a nascut in 1989 pe 1 aprilie. De la inceput a fost o formatie reunita in jurul – studentului la medicina, pe atunci– Grujic Misa Ljubisa, creierul si liderul entuziast al Amalei. Prima reunire cat si primele repetitii au avut loc in camera 223 a caminului de medicina, unde, LA RECE(!!!!) au pregatit un prim show de o ora jumatate: Radu HAMBARAs – chitara bass, Marius OPREAN – voce si chitara armonie si OTVOS „Gyussy” Gheorghe – percutie. Chitari reci si genunchi + masa!!!! Cei din bransa realizeaza despre ce fel de repetitii poate fi vorba… si toate acestea in numai doua saptamani pentru pregatirea primei aparitii scenice, care nu a fost de fel un chix. La 19 aprilie, avandu-l in deschidere pe Adrian Dinu, AMALA debuteaza la Sala Lira, anuntand un suflu nou pe scena rock romaneasca a acelor ani – considerata (cel putin antunci) extrem de prolifica.

In acelasi an 1989, Amala mai au o aparitie scenica insa in toamna, mai exact la TIM ROCK-ul 8. La acest festival apare si prima schimbare, un nou membru si anume Costi Iorga la chitara armonie.

Amala-ce inseamna Amala? Oarecum suna …exotic, nu? Putini insa sunt cei care stiu, dar este numele ..unei fete! Desi va veti intreba daca s-a auzit cumva de trupe rock/pop/dance/etc cu nume de fete, gen Georgeta sau Manuela sau Liliana sau Zavoranca ??? Sigur nu. (Persoanele cu numele insirate anterior sa ma ierte…)… Amala a prins fani si deja reprezenta un nume pe scena de profil si, apoi nimeni nu s-a mai gandit la … schimbare.

si a venit Revolutia cu deschiderea ei spre libertatea (mult visata) de exprimare si au urmat, ascendent, aparitii … hai sa le numim multicolore!

Mai intai sa ne referim la „dosarele de cadre” ale celor care in decursul timpului si-au adus contributia interpretativa cu noi.

A fost Rock Pentru Revolutie in februarie 1990, cand apare Laur Morun (ex. Metamorf) la percutie, si Mihai „Mita” BREAZU la chitara bas, precum si KOVACS „Kovi” Iosif la chitara armonie.

Colaborarea cu minunatul Kovi a reprezentat una din cele mai frumoase perioade, atat din punct de vedere al colaborarilor pe scena, la toate repetitiile, actiunile „live”,inregistrari, cat si in ceea ce priveste partea umana a lui Ioji -„KOVI”.

Sectia ritmica mai precis chitara bas a reprezentat un post unde am avut nenumarate schimbari, of of!. Daca ar fi sa le numaram, sa le e-numeram am putea zice asa: Basistul nr. 3, Ramon Radosav(ex. Cardinal, Ultimatum) il inlocuieste pe „Mita Bretta” la bas, intrand in trupa in vara lui 1990, la ultimul ROCKAid &TimRock, 9. A cantand cu noi pana ce ajunge prin „transfer” la CARGO (… hehe, parca am fi la fotbal!) Locul lui Ramon a fost luat de in 1992 de Mihai „Mita Force” SILIN apoi de Adrian Bodan. Alin ACHIM (ex. Cardinal) a cantat si el cu noi, inainte de a merge la CARGO in anul 1993. Inginerul de suntet si prietenul nostru Deian FENIAT ne-a ajutat si el la bas intre 1993-1995, dar a fost inlocuit in acelasi an definitiv cu Costi CRAMBA.

Nici sectiunea vocala nu a fost scutita de schimbari. Vocalul numarul 2 va apare in vara anului 1990 cand, onorand invitatia la Gitarijada ZAJECAR – YUGOSLAVIA, debuteaza DON Romeo „Romi – hajmo’ floricke” (ex. Cardinal). Pastrand nota yugoslava a trupei, ne vine un colaborator si membru „colorat” intre 1994-1995: Zlatomir „Petre – The Best” KOPIL. Dupa un an Petrica, ne-a parasit si el pentru o cariera solo, fapt care l-a adus ca solist vocal din 1995 si pana in prezent pe entuziastul Tiberiu Bitte (ex. Cargo) cu exceptia unei scurte pauze din anul 2004, datorate unor probleme personale, cand Cristian CHIRILA i-a luat locul.

In perioada 1992-1994 s-a realizat colaborarea cu polivalentul Serghei PRECURATU, care prin soundul de trompeta va aduce acel iz specific balcanic, pur slav compozitiilor noastre. Dumnezeu ni L-a luat de langa noi in anul 2001, spre vesnica odihna.

Chitarile armonie nu au fost nici ele scutite de transferuri si schimbari. Dupa regretabila parasire a trupei de catre inimosul Kovi, acestuia i-a succedat Eugen CIOBAN, chiar si pentru o scurta perioada, la inceputul anilor 90. Demna de amintit este colaborarea cu Lajos VARADY (ex. Foileton). Din 1996 si pana prin 1998 formatia va canta in trio instrumental (Misa, Dorin, Costi ) si Tibi la voce. Gabriel „Pista” ALMASI semneaza si el condica la repetitiile noastre, apoi va apare Mirel CUMPANAS (actual instrumentist pentru formatia Narcisei Suciu).

Apoi Amala a renuntat la chitara a 2-a pentru a-si incerca exprimarea cu ajutorul claviaturilor. Initial, adica prin anii 1994 „incalzirea” a facut-o (desi scurta ca timp) in cadrul Amalei Cristian PUP (actualmente Cargo).

S-a cantat? Da! Putem face un CV, un resumee exact al aparitiilor, dar … cine il va citi, nu? Oricum chiar si in anii studentiei ( ma refer la Misa) s-a strabatut tara in lung si in lat, festivaluri peste festivaluri, turnee, concerte solistice sau nu neaparat, concerte cu febra 40, concerte la care s-a fugit de la invatat, turnee facute ad-hoc cu banii primiti de la parinti, ramasi de la o masina care nu s-a mai cumparat (GALELE ROCK COSTINESTI 1990, August), plecari in turneu international de cam 1000 de kilometri, 12(doisprezece) insi+bagaje+scule intr-un combi …fara scaune, dar pe saltele, cu pasaport obtinut in dupamasa zilei de concert, premii peste premii, fac a se vorbi in back-stage „suntem oare o trupa de festivaluri?”.

Oricum un renume s-a creeat in a pregati fiecare aparitie in parte cu cate un mic show deosebit, atat in privinta luminilor, a outfit-ului scenic, cat si a scenografiei ori a butaforiei absolut originale. Amala au fost primii in multe privinte in aceasta ordine de idei – referindu-ne aici la chitari sparte ori incendiate pe/de scena, fumigene –chitari fumegande, aparitii cu monstrii mascati, si culminand (recent, adica in 2004) cu aparitia unui… sarpe boa constrictor in timpul MC TRUST’s Bikers Fest Timisoara!

Din vara lui 2011, Amala are un nou solist, Mihai Tifui, care l-a inlocuit pe  Tiberiu Bitte.


Exit mobile version