‘Considerat o minune a naturii, inclusa nu demult chiar pe lista de comori ascunse ale Europei, intocmita de Parlamentul European, din Tunelul Dragostei din Banat nu va mai rasuna glasul rotilor de tren, iar asta il va distruge‘. Avertizarea venea chiar din 2014 cand se anunta ca in scurta vreme nicio locomotiva nu va mai tulbura linistea locului, iar singurii care se vor mai bucura de frumusetea lui, insa doar pentru o vreme, vor fi turistii ori indragostitii ce vor veni pe jos pana aici ca sa-si incante ochii.
Previziunea trista se adevereste.
Linia de cale ferata Caransebes – Boutari, care a pus din nou Banatul pe harta turistica a Europei, a devenit istorie pentru circulatia trenurilor, prin decizia CFR care o socoteste nerentabila.
Frunzisul ce strajuieste calea ferata, care s-a ‘mulat’ dupa forma trenurilor ce mai treceau prin zona, s-a schimbat in ultimii ani, intrucat garniturile nu au mai zadarnicit cresterea vegetatiei.
Pe linia Caransebes – Boutari n-a mai circulat niciun un tren de marfa de anul trecut si nu a mai avut cine sa mentina forma spectaculoasa a arbustilor ce se unesc in miez de vara peste calea ferata.
Cum niciun tren nu va reteaza frunzisul, Tunelul Iubirii va ramane doar in amintirea celor care au apucat sa-l viziteze ori si-au jurat credinta vesnica intr-o romantica cerere in casatorie.
Unul dintre cei care au promovat frumusetea locului, Mihai Tamasila, a tras un semnal de alarma pe pagina sa de Facebook, noteaza caransebes.ro.