TIMISOARA. In 2014 vor incepe lucrarile la toate cele 3 pasaje, pe Popa Sapca, Jiul si Solventul, da asigurari Primarul Timisoarei Nicolae Robu care anunta ca ia in calcul construirea unei linii de tramvai pe bulevardul Republicii, din centrul orasului catre Gara.
„Tocmai am incheiat ultima discutie cu proiectantii care au castigat licitatia pentru elaborarea studiilor de fezabilitate si a proiectelor tehnice pentru cele 3 subpasje: Popa Sapca, Jiul si Solventul. Am clarificat ultimele aspecte care mai comportau o discutie si, in perioada imediat urmatoare, pana la sfarsitul lunii octombrie, ne vor fi predate cele 3 studii„, spune primarul Nicolae Robu.
Primarul Nicolae Robu vrea sa construiasca o noua linie de tramvai, intre Spitalul de Copii Louis Turcanu si Gara de Nord, iar pe sub bulevardul Republicii, la un moment dat, sa se construiasca un pasaj rutier, iar tramvaiul s-o ia pe sub pamant.
„Am cerut ca in cadrul studiului pentru largirea pasajului Jiul cu Circumvalatiunii sa se analizeze si impactul pe care l-ar avea asupra intersectiei o eventuala linie de tramvai, pe care sa o realizam intre Gara de Nord si Spitalul de Copii. Supraterana. In cadrul sarcinilor pe care specialistii le au intra o analiza, nu elaborarea unui studiu pe aceasta idee, privind posibilitatea ca intr-o etapa ulterioara, dupa ce rezolvam problema subpasajului in speta, sa ducem in subteran 2 benzi auto si 2 benzi care ar urma sa fie folosite in comun de catre masini si tramvaie, pe Republicii, evident. Am realiza, astfel o legatura foarte rapida intre zona Garii si zona centrala, Inelul 1, iar pe de alta parte, am fluidiza traficul si pe Inelul 2, si acesta ar fi un scop si mai important pentru noi. Cand vorbim despre fluidizare pe Inelul 2, ma refer la faptul cand strada Jiul va avea la capatul cu Bega un pod peste Bega„, a declarat primarul Timisoarei Nicolae Robu.
Cu alte cuvinte, in studiul pentru Pasajul Jiul, care face legatura intre Republicii si Circumvalatiunii, se va face o analiza suplimentara care sa arate daca merita duse 4 benzi in subteran: 2 auto si 2 mixte, auto si tramvaie.
Edilul a tinut sa sublinieze ca studiile facute de vechea administratie pe aceleasi coordonate sunt total depasite.
„Nu sunt valabile, sunt total depasite. Noi facem 5 benzi, de exemplu, la Jiul, si str Jiul o largim la 4 benzi. Studiile facute intr-o anumita etapa vizau cu totul alte solutii. N-ar avea rost sa se realizeze ceva pe acele studii. Pretul de adjudecare a fost asa de mic incat s-ar fi putut face si cu atribuire directa, nu prin licitatie. Undeva sub 18.000 de euro„, a declarat Nicolae Robu despre noile studii comandate de Primaria Timisoara pentru cele 3 pasaje, dupa organizarea licitatiei.
In ceea ce priveste pasajul de pe Popa Sapca, largirea lui la 4 benzi implica lucrari suplimentare, din pricina canalelor principale ale Aquatim din zona care vor trebui mutate.
„La anul, in primavara, vor fi predate proiectele tehnice pentru toate cele 3 subpasaje, la anul vom organiza licitatia pentru toate cele 3, iar in cursul anului 2014 va incepe executia pentru toate cele 3„, a dezvaluit Nicolae Robu.
Cat despre sumele de bani cu care se vor infaptui toate acestea, primarul Timisoarei n-a vrut sa scoata niciun cuvant.