Oamenii locului i-au spus „Negruta” si ani de zile a fost locomotiva trenului care leaga Oravita de Anina, pe cea mai veche linie ferata montana din Romania. Acum, batrana „Negruta” a pornit din nou la drum, la un drum mai lung, spre Capitala. Cine stie daca se va mai intoarce vreodata pe taramurile banatene unde a ‘prins viata’.
De-a lungul vremii „Negruta” a dus mii, zeci de mii, poate sute de mii de oameni pe vechiul traseu Oravita – Anina, pe drumul Semeringului Banatean, cea dintai cale ferata din Romania.
Acum locomotiva, singura cu abur si inca functionala in Banat, a luat drumul Bucurestilor. Recent, ea a putut fi vazuta in Gara din Resita. Concret, vizita ministrului Transporturilor Dan Sova in judetul Caras-Severin, pare-se, ca a lasat urme. Printr-un Ordin al Ministerului Transporturilor semnat in luna mai, se dispune transportarea locomotivei 50047 din depoul Oravita tocmai in Capitala.
Se pare ca este vorba de o expozitie cu material rulant de epoca ce urmeaza sa fie organizata in Gara de Nord din Bucuresti. Insa niciodata nu se stie, poate „Negruta”, cu farmecul ei, ii va cuceri pe bucuresteni, iar acestia nu o vor mai lasa sa se intoarca acasa.
Cat despre linia ferata Oravita-Anina, pe care locomotiva vedeta cu aburi a muncit ani la randul , oficialii de la Ministerul Transporturilor inca par nepasatori. Nimeni nu are vreun proiect pentru dezvoltarea turismului in acea zona si pericolul ca sinele sa fie scoase si duse la fier vechi, iar trenul mutat pe alta ruta sau aruncat intr-un depou, e iminent.
Cu toate astea, intre timp, pe acest traseu feroviar circula o locomotiva electrica, care trage dupa ea cel putin doua vagoane pentru calatori, multi dintre ei turisti veniti sa admire frumusetile ce le sunt asternute la picioare pe drumul Semmeringului Banatean.
Sursa: infocs.ro