TIMISOARA. A ajuns la sentimente mai bune. La doua luni de cand primarul Dominic Fritz anunta ca Programul Anghel Saligny este pentru ‘baronii PNL’, acum incearca totusi sa depuna proiecte pentru a primi fonduri. Aceasta in conditiile in care Consiliul Judetean Timis cere bani prin ‘PNDL3’ pentru 9 drumuri si podete.
Acum, Dominic Fritz anunta ca va trimite o cerere de finantare pentru amenajare Pasajului Solventul, pentru care e incheiata demult licitatia, iar contractul cu constructorul e iscalit inca din septembrie 2020, iar proiectul inca e in aer.
Aceasta desi tot primarul Timisoarei a precizat in mai multe randuri ca aceasta lucrare de infrastructura se bazeaza pe banii din PNRR (Planul National de Redresare si Rezilienta).
De data aceasta, autoritatile spera sa primeasca din fondurile guvernamentale 127 de milioane de lei, din totalul de 132,2 milioane de lei, atat cat costa construirea pasajului.
„Suntem intr-o continua cautare de fonduri pe care sa le atragem pentru proiectele Timisoarei, fiecare leu obtinut din fonduri nerambursabile fiind un leu castigat pentru bugetul orasului. Pasajul Solventul este unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructura pe care le avem in lucru si de aceea este important sa obtinem acum aceasta finantare”, a transmis primarul Timisoarei, Dominic Fritz.
Pasajul Solventul urmeaza sa faca legatura intre Calea Bogdanestilor si strada Garii, pe sub liniile de cale ferata.
Prin Pasajul Solventul va fi construita o linie de tramvai, amplasata pe axa drumului, care va face legatura intre linia de tramvai de pe Calea Bogdanestilor (aflata in curs de modernizare printr-un proiect pe fonduri europene) si o linie de tramvai noua pe strada Garii.
Valoarea contractului este de 132,2 milioane de lei, iar pasajul va fi realizat de o asociere de firme avand ca lider compania italiana Spic Internazionale, alaturi de POD-Proiect si Sylc Con Trans, impreuna cu 7 subcontractori. Cu alte cuvinte, 10 firme vor lucra pentru amenajarea Pasajului Solventul.
Pentru a obtine fondurile necesare realizarii investitiei, Dominic Fritz a declarat cu mai multe ocazii ca isi pune nadejdea in Planul National de Redresare si Rezilienta. Acum vede o oportunitate si in Programul Anghel Saligny (PNDL3), pe care precum liderii USR, edilul il califica drept o modalitate a Guvernului de a da ‘bani cadou’ baronilor PNL.
Documentele pentru demararea investitiei au fost semnate de reprezentantii Primariei Timisoara in 22 septembrie anul trecut, chiar sub pasarela pietonala din Ronat, ce traverseaza cele 10 linii de cale ferata din zona.
Pasajul de la Solventul ar urma sa aiba, in total, patru benzi de circulatie, acestea putand fi chiar largite la sase, cate trei benzi pe sens, plus liniile de tramvai.
Linia de tramvai care va fi amenajata prin el urmeaza sa ajunga pe str. Garii, pana in dreptul Garii de Nord, unde se va racorda la liniile 1, 2 si 8. Cu o latime de 34 de metri si o lungime de 87.
Va reamintim, pana acum, primaria Timisoara a mai cerut bani prin Programul Anghel Saligny pentru pasarela Gelu, respectiv pentru pasarela Tunelul Luminii, doua pasaje pietonale peste Bega, proiecte ale vechii administratii.