TIMISOARA. O multime de muncitori sunt mobilizati pe tronsoanele aflate in lucru la autostrada Lugoj – Deva. Pe Lotul 4 e forfota mare in aceste zile.
Se lucreaza din greu la nodul Soimus si la „dealul cu lilieci” din apropiere, dupa cum arata imaginile proaspete promovate de Asociatia Pro Infrastructura.
Un set de fotografii surprind activitatea la mai multe pasaje, dar si la viaductul Braniaca, zona pescariei si, in final, nodul Ilia (limita cu lotul vecin).
Toate imaginile le puteti vedea AICI!
Ministerul Transporturilor a emis recent autorizatia de constructie pentru continuarea unor lucrari la lotul 3, respectiv pentru realizarea unui nod rutier suplimentar la Holdea.
Daca ritmul de munca se mentine, iar toamna va fi lunga si cu vreme buna, sunt sanse foarte mari ca loturile 3 si 4 de pe Autostrada Lugoj – Deva sa fie date in folosinta la finele acestui an.
Astfel, vom putea merge neintrerupt pe autostrada de la Holdea si pana la Sibiu.
„Traficul va fi fluent de la Holdea, de la 1 km dupa releul de la Cosevita, pana la Sibiu pe autostrada. Spun cel tarziu anul viitor, din cauza ca vom avea si o iarna. Daca lururile merg bine, putem spune ca anul viitor sigur vom putea merge pana la Sibiu. Loturile 3 si 4 amandoua se deschid. La Lotul 4 au fost cele mai multe probleme. Lucrand, s-a descoperit un cimitr neautorizat, nedeclarat. a trebuit sa facem o actiune ingrata si neplacuta sa stramutam acel cimitir, apoi s-au descoperit acei lilieci, sunt acolo, si pentru care urmeaza sa se faca o locatie speciala pentru mutarea lor pe cale naturala, apoi mai e halda de steril de la termocentrala Mintia. Dar, daca nu la finele acestui an, sigur anul viitor vom avea trafic fluent de la Cosevita, unde e tunelul de cale ferata Holdea, pana la Sibiu„, declara recent seful Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Horatiu Simion in emisiunea INTERVIURILE TIMISOAREI.
Din intreg traseul autostrazii care ar trebui sa lege Timisoara de Deva si mai departe de Sibiu vor ramane in aer 15 kilometri.
Aceasta inseamna ca vom merge de la Timisoara pana la Margina pe autostrada, apoi 15 km urcam pe drumul national pana la Holdea, iar de acolo ne vom putea urcam inapoi pe autostrada sa mergem neintrerupt pana la Deva si mai departe pana la Sibiu.
Aceasta bucatica da cele mai mari batai de cap constructorilor, iar sectorul urmeaza sa fie scos din nou la licitatie.
Cei 15 km fac parte din Lotul 2 al autostrazii Lugoj-Deva, intre Margina si Holdea, singura portiune ce va ramane neterminata.
Pretul estimat pentru acesti 15 km este naucitor: 240 de milioane de euro, dupa cum opiniatimisoarei.ro v-a anuntat in premiera.
„Sectorul doi urmeaza sa fie scos din nou la licitatie pentru ca valoarea lucrarilor de pe acel tronson aferente pretului intregului contract depaseste posibilitatea maririi valorii contractului legal in Romania. S-a facut un proiect, s-a facut o evaluare, apoi a trebuit facuta o reevaluare a problemelor de Mediu. Ursii au facut necesara modificarea proiectului. Dubleaza pretul contractului. Undeva de la 120 de milioane de euro ar dubla pretul, la 240 de milioane de euro„, a spus Horatiu Simion.
Seful Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara a explicat si cum s-a ajuns la asta.
„Trebuie sa respectam agrementele de mediu la care suntem parte semnatara. Pentru ca impactul de Mediu a condus la modificarea ultimei sectiuni, a ultimilor 12 km din acest contract, care impun constructia a 3 tuneluri care vor avea o lungime totala de 3,3 km. Nu sunt doar pentru ursi, ci si pentru configuratia terenului„, a spus Horatiu Simion.
Cat despre suma si pasii care urmeaza, seful DRDP Timisoara a precizat ca pretul final si exact pe kilometru de autostrada va fi stabilit in urma licitatiei, iar executia va insemna cel putin 3 ani de asteptare.
„Este doar evaluarea proiectului ce va fi scos la licitatie. Abia dupa momentul adjudecatii vom putea trage linie sa spunem se va face cu atatia euro pe km. Acum e in negociere compania (n.r. CNAIR) cu societatea constructoare de a scoate sectorul din contract, pentru ca mai apoi proiectul executat si aprobat de societatea constructoare sa fie preluat de companie si scos la achizitie publica. Poate ne vom duce la 3 ani cu executia„, apreciaza seful DRDP Timisoara.