Dupa ce in 2015 am iesit cu autostrazile pe minus, CNADNR a intocmit bugetul pe 2016 si are planificati la executie, anul acesta, 467,27 kilometri de autostrada, conform contractelor de lucrari in derulare sau aflate in procedura de licitatie din anul 2015, bugetul total alocat depasind 1,73 miliarde de lei.
Vor fi in executie 3 sectiuni din autostrada Brasov- Bors (Suplacu de Barcau – Bors – 60,25 km, Gilau – Nadaselu – 8,7 km, Nadaselu – Mihaiesti – 16,80 km), si se va finaliza sectorul Campia-Turzii-Gilau. Ar trebui sa avem autostrada intre Comarnic si Brasov, intre Dumbrava si Deva, intre Sebes si Turda, dar si de la Pitesti la Craiova. De asemenea, ar trebui sa se realizeze tronsonul Bucuresti – Moara Vlasiei al A3 si centura de sud a Capitalei, iar pe lotul 3 al autostrazii Orastie-Sibiu sa se remedieze problemele aparute.
Potrivit documentelor CNADNR, din total, 99,70 kilometri de autostrada vor avea finantare de la bugetul de stat (3,325 km din sectiunea Bucuresti-Moara Vlasiei, Autostrada Brasov-Bors, sectiunea Suplacu de Barcau-Bors – 60,25 km, Gilau-Nadaselu – 8,7 km, Nadaselu-Mihaiesti – 16,80 km, finalizare lucrari Campia Turzii-Gilau – 0,32 km, Comarnic-Brasov, sector Comarnic-Predeal si Predeal -Cristian si drum de legatura – 10,30 km), 198,38 de kilometri de autostrada vor beneficia de finantare din fonduri europene (Dumbrava-Deva, lot 2, 3, 4 – 71,88 km, Sebes-Turda – 70 km, Campia Turzii-Ogra-Targu Mures – 56,5 km), iar 169,19 kilometri de autostrada vor fi in concesiune (Autostrada de centura a Capitalei/sector Centura de sud – 48 km, Craiova-Pitesti – 121,19 km).
Bugetul total alocat in 2016 pentru autostrazi se ridica la peste 1,73 miliarde de lei, din care 563,88 milioane de lei de la bugetul de stat, 49,272 milioane de lei cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila – credite externe (BEI, BERD), 43,788 milioane de lei – fonduri externe nerambursabile preaderare (ISPA), 374,271 milioane de lei – fonduri externe nerambursabile postaderare (aferente POS-T 2007-2013) si 698,911 milioane de lei – fonduri externe nerambursabile postaderare (aferente cardului financiar 2014 – 2020 POIM).
In ce orase se vor face sosele de centura? Timisoara nu e printre ele
In ceea ce priveste variantele de ocolire, anul acesta sunt prevazuti a fi executati 229,32 kilometri, conform contractelor aflate in derulare sau in procedura de licitatie inceputa anul trecut, suma totala alocata ridicandu-se la 740,530 milioane de lei.
Obiectivele de investitii cu finantare de la bugetul de stat insumeaza 53,14 kilometri, din care Radauti (16,58 km), Oradea (1,78 km), Satu Mare (19,54 km), Busteni (1,02 km), Comarnic (2,85 km) si Barlad (11,37 km).
Obiectivele de investitii cu finantare nerambursabila au un total de 176,18 kilometri si se refera la urmatoarele lucrari: executia variantelor ocolitoare Carei (10,45 km), Brasov (12,212 km), Tecuci (6,945 km), Craiova Sud (6,291 km), Targu Jiu (19,95 km), Caracal (10,35 km), Mihailesti (3,18 km), Bacau (30,7 km), Targu Mures (11,64 km), modernizarea centurii rutiere a Capitalei intre A1-DN7 si DN2 -A2 (20,145 km), largirea la 4 benzi a centurii Bucuresti Sud, intre A2 km 23+600 si A1 km 55+520 (31,92 km), Suceava (12,40 km).
Programul de reabilitare/modernizare a drumurilor nationale prevede pentru executie, in 2016, un numar de 792,54 kilometri, in valoare totala de 948,834 milioane de lei. Din total, 487,26 km de drumuri nationale vor beneficia de finantare externa nerambursabila postaderare, 230,03 km de finantare externa rambursabila, iar 75,25 km vor fi reabilitati/modernizati cu finantare de la bugetul de stat si ISPA.
Anul acesta, CNADNR are alocata prin bugetul de stat suma de 4,233 miliarde de lei, cu 0,77% mai mare fata de prevederile bugetare aferente lui 2015.
Vezi AICI intreg bugetul Companiei Nationale de Drumuri si Autostrazi pe 2016!