TIMISOARA. Cea mai asteptata lucrare de infrastructura pe Autostrada Vestului, finalizarea segmentului lipsa de pe Lugoj – Deva, a intrat intr-o noua etapa.
Cateva saptamani ne despart de momentul pornirii pregatirilor in vederea deschiderii santierului pentru completarea Autostrazii Vestului, intre Lugoj si Deva, cu segmentul lipsa de nici 10 kilometri dintre Margina si Holdea.
Miercuri, reprezentantii antreprenorului Umbrarescu si cei ai Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara au avut o sedinta de lucru legata de stadiul pregatirilor pentru demararea lucrarilor.
Pentru sectiunea de tuneluri inca se lucreaza la proiectare, insa in teren au fost incheiate deja operatiunile de deminare (cautarea de explozibil), iar investigatiile tehnice realizate prin foraje geo sunt acum in faza de cercetare in laborator.
”Au avut loc astazi (miercuri, n.r.) discutii cu reprezentantii asocierii care a castigat licitatia pentru proiectare si executie a lotului 2 Lugoj – Deva, finalizare sectiunea D si sectiunea E. Suntem inca in faza de proiectare pentru lotul cu tuneluri si in paralel se desfasoara alte etape premergatoare.
Au fost finalizate toate investigatiile specifice de teren pentru zona cu tuneluri, inclusiv operatiunile de deminare, dar si investigatiile pentru expertiza tehnica in Sectiunea D si viitorul Centru de intretinere si Coordonare CIC Margina. Probele de la aceste investigatii sunt in curs de analiza in laborator. Dupa finalizarea testelor de laborator si a studiilor specifice, se vor prezenta si recomandarile pentru finalizarea CIC Margina si lucrarile de remediere pentru finalizarea sectiunii D, pe acest sector fiind construiti 4 km de autostrada.
Speram ca in cursul lunii iunie sa putem vedea primele miscari pentru organizarea de santier”, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Nicoleta Pordea, director regional DRDP Timisoara.
Va reamintim, in luna octombrie 2022 a fost semnat contractul cu asocierea S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L. – S.C. SA & PE Construct S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o.
In 5 decembrie s-a dat ordinul pentru inceperea proiectarii pentru care au fost alocate 9 luni, insa, iata, aceasta operatiune se va incheia mult mai devreme.
Finalizarea tronsonului lipsa din Autostrada Lugoj – Deva, de 9,13 km, este una dintre cele mai asteptate lucrari de infrastructura mare pentru vestul tarii, in conditiile in care drumul national DN68A este cel mai tranzitat din zona, mereu aglomerat, pe care soferii de tiruri si camioane, respectiv cei de autoturisme il folosesc deopotriva in lipsa segmentului de autostrada.
Noua bucata de autostrada va avea doua ‘tuneluri pentru ursi’, ce vor masura, insumat, 2,13 km de tunel forat. Acestea vor fi formate din doua galerii unidirectionale cu cate o cale de circulatie pe fiecare, cu platforma de 11,25 m.
Odata finalizat si acest segment lipsa, vom putea merge neintrerupt pe autostrada de la Timisoara pana la Sibiu.