TIMISOARA. Crede ca a gasit solutia sa degreveze Directia de Urbanism de volumul urias de munca. Arhitectul sef al Timisoarei anunta majorari de taxe pentru marii dezvoltatori imobiliari, sustinand ca astfel ii va descuraja sa prezinte documentatii incomplete atunci cand solicita diferite autorizatii de la Primaria Timisoara.
Mai multe schimbari de taxe vor fi supuse aprobarii Consiliului Local.
Bunaoara va fi eliminata cea pentru eliberarea/prelungirea unei autorizatii de constructie in regim de urgenta si va fi propusa ajustarea a cinci taxe percepute in acest moment pentru eliberarea documentatiilor cerute de dezvoltatorii imobiliari.
„Vor fi introduse doua taxe noi. Este vorba despre Taxa pentru activitatile de informare pentru studiile de oportunitate (care este propusa a fi in cuantum de 500 de lei) si Taxa pentru eliberarea Adeverintei privind reglementarea descrierii constructiilor executate cu autorizatie de construire si inscrise in cartea funciara si a regimului de inaltime al constructiile inscrise in cartea funciara – doar pentru constructiile pentru care s-a omis descrierea si inscrierea regimului de inaltime in cartea funciara la data intabularii acestora (propusa in cuantum de 400 de lei pentru eliberarea in regim normal).
De asemenea, alte trei taxe existente deja vor fi ajustate. Astfel, Taxa pentru eliberarea Avizului de oportunitate si a avizului Arhitectului sef care se incaseaza de fiecare data cand se analizeaza dosarul va creste de la 200 la 500 de lei; Taxa pentru avizare PUZ/PUD si inaintarea documentatiilor PUZ/PUD in plenul Consiliului Local al Municipiului Timisoara va creste de la 500 la 700 de lei; Taxa pentru eliberarea/prelungirea unui certificat de urbanism in regim de urgenta va fi de 3000 de lei (fata de 1000 de lei, in prezent)„, transmit reprezentantii Primariei Timisoara.
Alte 15 taxe percepute de pentru eliberarea unor documentatii de catre Directia de Urbanism vor ramane neschimbate.
„Aceste propuneri de majorari de taxe pe care le vom inainta CLT sunt aplicabile doar marilor dezvoltatori care deruleaza proiecte de milioane de euro. Taxe care comparativ cu valoarea investitiilor sunt foarte reduse. Vrem sa descurajam practica documentatiilor incomplete care duce la consum de timp si la generarea de intarzieri in emiterea actelor si sa ne aplecam mai mult asupra problemelor reale ale timisorenilor. Practic, am constatat ca la fiecare dosar depus se solicita, in medie, o clarificare, completare sau modificare. Prin schimbarile pe care le-am facut in ultimele luni in cadrul Directiei de Urbanism am reusi sa simplificam foarte multe proceduri si sa eficientizam munca acestei echipe, astfel ca, in prezent, suntem la zi cu eliberarea Autorizatiilor de constructie. A fost un volum de munca imens, dupa ce la inceputul anului inregistram intarzieri in eliberarea acestor autorizatii, mare parte din colegi fiind atunci in carantina, infectati cu Covid”, sustine arhitectul sef al Timisoarei, Gabriel Almajan.
Propunerile facute de Directia de Urbanism vor fi dezbatute in viitoarea sedinta de plen a Consiliului Local Timisoara si vor intra in vigoare de la 1 ianuarie 2022.