TIMISOARA. Centura de Vest a Timisoarei va fi construita de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), si nu de Primaria Timisoara impreuna cu Consiliul Judetean Timis, aceasta dupa ce cele doua institutii locale nu au reusit sa se inteleaga si sa intre intr-un parteneriat in privinta acestui proiect.
Aceasta, desi, exista o ordonanta de guvern care permite ca acolo unde autoritatile locale se mobilizeaza pentru proiecte de infrastructura de mare interes, pentru a urgenta lucrurile, acestea puteau sa le preia, iar ministerul Transporturilor sa deconteze lucrarile, ca sa nu mai astepte dupa CNAIR. Sorin Grindeanu a indemnat Primaria si CJT sa profite de aceste prevederi si sa intre in parteneriat pentru acest segment de varianta ocolitoare pentru Timisoara.
La noi, insa, nu s-a putut ca in alte parti din tara si, drept urmare, Centura Vest va fi facuta de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere, iar asta cere mai mult timp, pe care Primaria Timisoara si CJT l-ar fi putut scurta.
Centura de Vest va avea doua benzi pe sens si va putea prelua traficul rutier de pe viitoarea Autostrada Timisoara – Moravita – Belgrad.
Un poligon al jandarmilor, cuiul lui Pepelea in calea Centurii Vest Timisoara
Momentan, insa, CNAIR se confrunta cu un aviz negativ de la Jandarmerie, deoarece pe traseul viitoarei Centuri de Vest se afla un poligon al institutiei. Insa si aceasta problema va fi depasita chiar in urmatoarele zile.
”Saptamana viitoare, colegii mei de la CNAIR se vor deplasa aici (la Timisoara, n.r.) pentru a avea o discutie cu autoritatile locale. Acum e discutia legata de traseu. Exista o singura problema, un aviz negativ primit de la Jandarmerie, nu stiu cu ce. Nu vreau sa intru in amanunte, vreau sa rezolv problema. Le-am spus sa vina aici, am vorbit si cu prefectul judetului Timis, saptamana viitoare sa aiba intalnirea, sa depaseasca acel aviz negativ. Hotararea mea e luata, Centura Vest se face de catre CNAIR, daca nu au fost in stare sa se inteleaga (Primaria Timisoara si Consiliul Judetean, n.r.)”, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
In decembrie 2021, Ministerul Transporturilor anunta ca in cadrul sedintei Comisiei Tehnico-Economice a CNAIR a fost avizata varianta 1 de traseu (din cele patru propuse initial).
„Varianta de traseu avizata are o lungime de aproximativ 14 km si traverseaza unitatile administrativ teritoriale Timisoara, Sacalaz si Utvin. Sunt prevazute patru noduri rutiere: la intersectia cu DN 69 (Timisoara – Arad) si centura de ocolire Timisoara Nord, la conexiunile cu DN 6 (Timisoara – Cenad), cu DN 59A (Timisoara – Jimbolia) si cu Timisoara printr-un drum de legatura. Proiectul are ca scop construirea unei variante de ocolire a orasului din zona intersectiei DN 69 (Timisoara – Arad), cu DJ 591 (unde se va lega cu varianta de ocolire Timisoara Sud, acum in constructie), ce va inconjura orasul prin vest, rezultand astfel inchiderea inelului de centura a municipiului Timisoara. De asemenea, Varianta de Ocolire Timisoara Vest va avea 9 lucrari de arta (poduri si pasaje)”, transmiteau atunci reprezentantii DRDP Timisoara.
Proiectul centurii se afla inca la stadiul de Studiu de Fezabilitate.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anuntat, la Timisoara ca isi propune sa descentralizeze unele lucrari de infrastructura, in sensul ca acestea sa fie preluate de autoritatile locale sau judetene si sa fie realizate cu bani de la Ministerul Transporturilor. Atat reprezentantii Primariei Timisoara, cat si cei ai Consiliului Judetean Timis au anuntat ca doresc sa preia aceasta lucrare, insa niciuna dintre aceste institutii nu a eliberat acordul necesar realizarii proiectului.