TIMISOARA. Avem banii, turcii se vor putea apuca in curand de treaba. Primaria Timisoara a semnat marti cu reprezentantii ADR Vest contractul de finantare cu bani europeni pentru prima transa de tramvaie noi, pe baterii, cu autonomie de 63 km, in cazul unei pene de curent sau a unor lucrari.
Licitatia a fost finalizata in luna iunie cand a fost desemnat drept castigator firma Bozankaya Otomotiv MAK. IML ITH VE IHR, societate turco-germana care va construi tramvaiele pentru Timisoara, dupa specificatiile cerute de municipalitate.
Pretul unei garnituri va fi de aproximativ 2,5 milioane euro, iar contractul cadru prevede achizitia, pe etape, deocamdata, a 21 de tramvaie. Cate 7 in fiecare etapa.
Marti a fost semnat documentul pentru primele 7 garnituri.
„Am depus un numar foarte mare de proiecte pe fonduri europene, 66, care totalizeaza peste 480 de milioane de euro. Astazi semnam finantarea pentru alte 3 proiecte. Cel mai consistent valoric este un priect pe Axa IV, care isi propune achizitionarea a 7 tramvaie, multiarticulate, cu podea coborata. Proiectul are o valoare de 96.378.421,3 lei, din care 81.008.608 valoare eligibila.
Pretul unitar pentru un tramvai a fost de 11.556.250 lei, fara TVA.
In completarea acestui proiect au fost depuse inca doua, identice la continut, care vizeaza achizitia a inca doua seturi de cate 7 tramvaie, in etapele a doua si a treia ale acestui proiect. De vineri, 26 iulie, vom fi in faza de implementare, cu contractul semnat. La licitatie s-a adjudecat oferta care prevede un pret unitar de putin peste 9 milioane„, a explicat primarul Nicolae Robu.
Asadar, momentul de marti deschide calea celui in care municipalitatea va iscali contractul final cu constructorii turci de la Bozankaya. Livrarea primelor tramvaie noi e programata la 18 luni de la semnarea contractului.
Tranzactia va avea prevazute si alte servicii conexe.
„Achizitia va cuprinde si urmatoarele, care vor fi incluse in pret: amenajari, dispozitive, echipamente, scule specifice tipului de tramvai oferit, necesare pentru reparatia si mentenanta tramvaielor la S.T.P.T., strung de rectificat profil bandaj si accesoriile si dispozitivele necesare functionarii acestuia, precum si profilograf electronic in vederea masurarii, montorizarii si controlului profilului bandajului, scolarizarea si atestarea personalului S.T.P.T., asigurarea reprezentantei de service in regim permanent la sediul S.T.P.T. pe toata perioada de garantie, materiale consumabile si piese de schimb necesare pentru procesul de mentenanta in perioada de garantie, stoc de piese de schimb si subansamble, consumabile in regim de custodie la S.T.P.T., consultanta tehnica pentru amenajarea logistica, dotari cu echipamente si dispozitive (specifice tipului de tramvai achizitionat), scolarizarea si atestarea profesionala a personalului, sprijin pentru avizarea si certificarea in vederea desfasurarii activitatii de catre autoritatile competente: AFER, BRM, ISCIR, etc. ce vor fi realizate pana la furnizarea primului tramvai„,, conform documentatiei aprobate prin hotarare de Consiliu Local.
Garniturile vor avea o lungime de 30 de metri, vor putea atinge o viteza maxima de 70 km/h, iar fiecare va putea transporta pana la 170 de calatori.
Primele tramvaie vor ajunge la Timisoara la inceputul anului 2021.
Va reamintim, tramvaiele batrane care circula acum in Timisoara au fost fabricate intre anii 1962 si 1973 si au depasit cu mult momenul la care puteau fi casate. Parcul de tramvaie al orasului numara 60 de garnituri din care jumatate sunt vechi.
Video: George Stefanita