TIMISOARA. Timisorenii care inchiriaza biciclete din statiile RATT, cumparate cu fonduri europene, se plang ca autoritatile locale isi bat joc de ei. Lauda sistemul, insa sustin ca este implementat in bataie de joc de angajatii RATT si ca nimeni nu-si da silinta sa mearga mai bine.
„Am sintetizat toate problemele VeloTM la o luna de la lansare. Cred ca e important sa se acorde mai multa atentie acestui sistem, pentru ca mi se pare ca nimanui nu-i pasa de el. Eu sunt foarte incantat si mandru de el, dar este implementat in bataie de joc. Dupa o luna de la lansare inca nu am auzit un feedback de la primarie sau de la cei care lucreaza la el, iar acesta <<merge>> in continuare ca la inceput, adica foarte prost”, ne-a spus Darius Jula.
Darius a scris toate impresiile pe care le-a adunat despre VeloTM pe blogul sau personal. Timisorenii pot inchiria biciclete inca din 1 iunie. Iata ca s-a implinit o luna de la acel moment, iar problemele sunt… aceleasi cam ca la inceput.
Printre cele amintite de biciclistul Darius se numara si cea a cardurilor. Desi reprezentantii primariei anuntasera ca se pot elibera carduri la 9 ghisee ale RATT, iata ca doar la sediul de pe Take Ionescu se pot lua. El spune ca explicatia este ca restul ghiseelor nu au softul necesar.
Timisoreanul sustine ca unele biciclete s-au stricat deja, dupa nici o luna de la folosire.
„Personalul RATT alocat acestui proiect este mic, iar cateva biciclete sunt in permanenta stricate pentru ca nu apuca nimeni sa le repare. Ideea de 300 de biciclete in permanenta in statii cam pica. O idee buna ar fi ca pe langa oamenii care fac relocarea – si din cate am inteles ca sunt putini – sa fie si cativa mecanici care sa umble prin statiile de biciclete si sa le repare/ regleze. Multi s-au plans ca au gasit biciclete cu lantul cazut, o problema care se poate rezolva usor”, a scris Darius Jula.
„Subscriu, pe zi ce trece bicicletele se simt tot mai obosite. Azi dimineata am luat una, ii mergeau pedalele in toate directiile”, a scris un alt utilizator, de data aceasta pe forumul RATT. Si asta nici dupa o luna de cand sistemul a fost dat in folosinta.
Un alt utilizator sustine ca s-a plimbat cu un vehicul pe doua roti care „mergea ingrozitor, ii sarea lantul, franele erau montate foarte sus”.
„Am hotarat sa o schimb, am predat-o, dupa care nu am mai reusit sa iau alta, deja au trecut vreo 3 ore si mie pe card inca imi aparea bicicleta luata. Am sunat la dispecerat si, desi cei de acolo puteau vedea bicicleta predata de mine in sistem, nu au putut sa-mi deblocheze cardul”, s-a plans acesta.
O parte din timisorenii care au folosit VeloTM sustin ca renunta la sistem.
„Am patit si eu ceva asemanator in 19 iunie. Abia pe 24 mi-am dat seama de situatie, cand am incercat sa iau alta, am sunat la dispecerat si au zis ca fac o solicitare de deblocare. Nici pana azi nu imi functioneaza. Din pacate, ma vad nevoit sa renunt la sistem, desi ar fi fost excelent”, a scris un alt utilizator.
De altfel, foarte multi biciclisti se plang ca au cardurile blocate, din cauza faptului ca sistemul da fel de fel de erori.
Darius Jula mai ridica si probleme de display la ecranele din spatii, de soft, care este de proasta calitate, precum si proasta optimizare a aplicatiei.
„Totul se misca foarte greu. Daca e cald afara, ai sanse minime sa iei o bicicleta. La lumina soarelui, nu poti sa vezi nimic pe ecran. (…) RATT nu stie nimic, exista un numar de telefon pentru VeloTM si un forum pe internet, unde se poate discuta despre problemele aparute. Doar ca nimeni nu stie nimic, totul e din auzite si din banuite. Instruirea personalului si comunicarea intre personal, firma care a implementat sistemul si primarie este zero”, concluzioneaza Darius.
El povesteste pe blogul sau ca a incercat sa foloseasca de mai multe ori bicicletele din statii. A reusit o singura data. Poti citi toate impresiile lui Darius Jula pe blogul sau!
Un alt utilizator a postat pe forumul RATT „ghidul simptomelor care prevestesc faptul ca pleci cu mana goala din fata rastelului”:
„1. Anunt cu statie offline – cazul fericit, nu te mai chinui, nu ridici nimic din statie;
2. Nu este niciun anunt de statie offline, dar nu se aude niciun bip la apropierea cardului de zona de scanare – nu poti ridica bicicleta, nu prea are rost sa continui;
3. Se aude bip la apropierea cardului de zona de citire dupa alegerea in prealabil a meniului. Ridica bicicleta, apare ecranul de logare, incepi sa introduci pinul, dar nu apar bulinele negre la tastarea pinului pe ecran, introduci si nu se intampla nimic – aici ai 3 variante: ori astepti cateva minute, ori renunti, ori inchizi si incerci din nou; cu putin noroc poate reusesti, dar de cele mai multe ori pleci tot cu mana goala si la acest simptom;
4. Reusesti sa te loghezi si esti invitat sa ridici bicicleta in 20 de minute, dar nu poti ridica bicicleta de la portile 2, 6, 11, etc., apoi te uiti sa vezi care sunt bicicletele de la portile interzise si, surpriza, acelea sunt toate bicicletele din rastel, altele nu sunt – nu are rost sa te chinui sa le scoti, nu vei reusi;
5. Reusesti sa te loghezi si esti invitat sa ridici bicicleta in 20 de minute, nu sunt mesaje de restrictie dupa logare, te asiguri ca te uiti doar la bicicletele care au led verde, apropii cardul de zona de citire (de obicei din dreapta bicicletei) si ledul se schimba in rosu, mai incerci la alte biciclete si tot asa; solutia poate fi o noua logare, poate reusesti”.
Ai inchiriat vreodata o bicicleta din statiile RATT? Cum ti se pare sistemul?