Situatiile devin grave mai ales prin repetare, potrivit money.usnews.com, altfel este greu de crezut ca vei fi atat de inconstient incat sa trimiti mesaje la nervi, cu continut jignitor, sau sa sari peste formulele de politete.
1. Trimiti sefului e-mailuri incomplete sau abia incepute. Acest fapt se poate intampla atunci cand te grabesti sa introduci adresa destinatarului inainte sa te apuci de scris. Esti la doar un click distanta sa dai „send” si dupa aceea nu mai stii cum sa repari gafa. Este recomandat sa treci adresa sefului la sfarsit, dupa ce ai verificat atent intreg mesajul.
2. Uiti sa atasezi documente. Cand iti dai seama in fine, te trec transpiratiile si retrimiti mesajul cu multe smile-uri. Daca ti se intampla o data pe an, nu e o problema, dar daca recidivezi vei fi luat la ochi. Mai ales daca seful afla ca le faci aceeasi figura si partenerilor de afaceri.
3. Dai forward unor mesaje confidentiale. Daca vrei sa te distrezi pe seama unui coleg sau a unui manager, aratandu-i altui coleg ce bazaconii a scris, s-ar putea sa te arzi. Lucreaza cu precautie cu mesajele confidentiale, nu stii daca e-mailul tau nu va circula si mai departe. in plus, nu scoate niciodata documente importante in afara firmei, care pot ajunge la concurenta.
4. Uiti des sa dai „reply all”. Uneori raspunsul tau e important pentru mai multi. Managerul iti va atrage atentia o data sau de doua ori ca ai uitat sa folosesti optiunea „reply all”, dar a treia oara va trage concluzia ca esti aiurit sau incompetent. Sunt si mesaje la care trebuie sa mai stergi nume lista destinatarilor, ca sa nu le umpli casuta inutil, deci trebuie sa decizi cu atentie de la caz la caz.
5. Nu verifici toate mesajele primite inainte sa dai reply. Daca te grabesti sa raspunzi unui e-mail fara sa verifici toate conversatiile purtate pe subiectul respectiv, s-ar putea sa se fi rezolvat intre timp problema sau sa fi luat o alta turnura. Vei primi, in orice caz, o bulina neagra din partea managerilor si colegilor.