Conform declaratiilor oficialilor din tara vecina, lucrarile la acest tronson ar trebui finalizate pana in luna septembrie a anului 2014. Tronsonul de 23 km va costa 46,49 de miliarde de forinti (146,5 milioane de euro), precizeaza MTI, citat de capital.ro.
Lucrarile la cei 23 de km lipsa s-au blocat in ultimii ani datorita lipsei de fonduri, dar si pentru ca acesta ar fi fost inutil atata timp cat partea romana nu a inaintat cu segmentul catre granita.
Sectiunea de autostrada din Romania nu va fi gata, probabil, pana in septembrie anul viitor si nu exista nicio decizie privind construirea unui punct de trecere a frontierei atata timp cat Romania nu face parte inca din Spatiul Schengen, a declarat Daniel Loppert, un responsabil din partea companiei nationale de dezvoltare a infrastructurii.
Ungaria ar urma sa aloce cel putin 1.000 de miliade de forinti (3,36 mld. euro) pentru dezvoltarea infrastructurii sale in perioada exercitiului bugetar UE 2014-2020.
In ceea ce priveste autostrada dintre Arad si Nadlac, aceasta este impartita in doua tronsoane: unul de la Centura Arad pana la Pecica si al doilea de la Pecica la Nadlac. Tronsonul de la Arad la Pecica este construit de austriecii de la Alpin si se afla intr-un stadiu avansat. Desi a inregsitrat o intarziere fata de termenul initial, lucrarile urmeaza sa fie finalizate anul acesta.
Problemele mari sunt pe tronsonul care leaga Pecica de Nadlac si granita maghiara. Contractul cu Romstrade, compania lui Nelu Iordache, a fost reziliat in urma depistarii unei imense fraude cu fonduri europene, care a dus la arestarea sefului companiei. In 9 aprilie CNADNR a scos din nou contractul la licitatie, iar oficialii promit ca totul va decurge mult mai rapid, perioada estimata pentru finalizarea lucrarilor fiind de un an.