„Am semnat din partea Primariei Timisoara, alaturi de ministrul Liviu Dragnea si de presedintele ADR Vest, Sorin Maxim, 5 contracte de finantare pe proiecte europene”, a spus, bucuros, primarul Robu.
Este vorba despre Centrul de Management al Traficului, reabilitarea liniei de tramvai pe strada Stefan cel Mare, reabilitarea completa a strazii Vacarescu, extinderea liniei de troleibuz la Dumbravita si modernizarea statiilor de transport public intermodal la nivelul Timisoarei.
Toate aceste proiecte au fost scrise de administratia Ciuhandu in anii 2010 – 2011 si depuse spre finantare in 2011 si in 2012. Administratia Robu trebuie acum doar sa elaboreze caietele de sarcini si sa pregateasca licitatiile pentru executie.
Nicolae Robu sustine ca unele dintre proiectele facute de Ciuhandu sunt dupa ideile lui!
Intrebat care sunt primele proiecte scrise de administratia Robu, primarul Timisoarei a rabufnit spunand ca marea majoritate a proiectelor sunt… ideile lui, facand referire si la lucrari care se efectueaza din bani de la bugetul local, printre care si extinderea pasajului Jiul si Popa Sapca si realizarea unui pod peste Bega in zona Solventul.
„Daca sunt din idei vechi, sa stiti ca marea majoritate imi apartin. Majoritatea au fost initiate de mine, inclusiv managementul traficului, am avut un proiect care se cheama Timisoara Vision 2030. Eu fac bucuros orice pentru Timisoara”, a spus, iritat, Robu.
Fostul edil Gheorghe Ciuhandu il contrazice pe Nicolae Robu, dar se bucura ca Uniunea Europeana da in sfarsit bani pentru proiectele sale
„Nu vreau sa intru in disputa cu domnul Robu, dar sunt proiecte incepute pe cand eram eu primar, erau mai demult supuse spre evaluare si pentru ca la ministerele de la Bucuresti asa se intampla, sa se taraganeze, e bine ca acum se primeste finantare. Prelungirea liniei de troleibuz spre Dumbravita e un proiect de vreo doi ani si jumatate. Intre timp s-a constituit Societatea de transport metropolitana si va urma prelungirea liniei RATT spre Ghiroda, presupun, iar cel cu camerele video e un proiect de cel putin un an si jumatate. Eu le-am initiat si oamenii cu care am lucrat. Sunt proiecte mai vechi, din oferta mea din anul 2008. Erau atunci incluse. La fel si largirea de la Pasajul Jiul, numai ca nu am obtinut avizele de la CFR, apoi a venit criza si nu au mai fost bani. Ideile sunt vechi, iar daca se reiau e un lucru bun. Am vazut ca domnul Robu isi asuma si Piata Iosefin, de trei ori am incercat sa o trecem prin plen, iar cand a fost gata nici macar nu m-au chemat acolo. Ar fi fost frumos sa ma cheme ca fost primar pentru ca eu l-am chemat pe domnul Viorel Oancea (fost primar al Timisoarei inaintea lui Gheorghe Ciuhandu – n.r) cand a fost vorba de proiecte de-ale sale. Unele lucruri sunt asumate, sunt proiecte vechi”, a declarat pentru www.opiniatimisoarei.ro Gheorghe Ciuhandu.
„Cel mai neplacut lucru, care n-ar trebui sa existe in Timisoara, este faptul ca se vorbea despre actualele proiecte la modul peiorativ, ca nici macar nu exista, si astazi ele sunt foarte laudate. Se vorbeste despre ele ca si cand nu ar fi idei. Nu, nu sunt idei, sunt proiecte de mii de pagini, de schite, de lucrari facute si muncite de fosta administratie care au fost depuse la Ministerul Dezvoltarii pe teme europene. Ele trebuie continuate. Este foarte corect ca asumarea aceasta sa aiba totusi o anumita relevanta si decenta. Spun asta pentru ca fondurile europene au avut un anumit calendar si sigur ca toate au putut fi puse in opera. Nu trebuie sa se vorbeasca despre ele ca idei. O idee este o idee, un proiect muncit si depus este un alt lucru„, a spus pentru www.opiniatimisoarei.ro fostul viceprimar Adrian Orza.
Intr-un an vom inchiria biciclete din statiile RATT
Potrivit unui proiect mai vechi initiat de fosta administratie, in maximum 12 luni vom avea in 25 de statii ale Regiei Autonome de Transport in Comun 300 de biciclete pe care le vom putea inchiria contra-cost. Proiectul inseamna realizarea a 25 de puncte de inchiriere biciclete, achizitionarea a 300 de biciclete, amenajarea a 11 statii RATT noi si a 23 de kilometri de piste de biciclete. Se vor investi aproximativ 7,5 milioane de lei. Toate lucrarile vor fi facute in zona nord-sud a Timisoarei, in maximum 12 luni de la momentul semnarii contractului, adica intr-un an incepand de marti. Proiectul a fost depus pentru fonduri europene in anul 2011, pe vremea fostului primar, Gheorghe Ciuhandu.
Se reabiliteaza liniile de tramvai de pe strada Stefan cel Mare
24,7 milioane de lei vor fi investiti pentru modernizarea liniilor de tramvai si a tramei stradale pe strada Stefan cel Mare, intre str. Stefan O. Iosif si 1 Decembrie, pentru amenajarea trotuarelor, a piestelor de biciclisti, a zonelor verzi si a semafoarelor. Proiectul a fost depus de administratia Ciuhandu in anul 2012. Lucrarile trebuie sa fie gata in 12 luni.
Drum nou spre Piata Iosefin
In mai putin de un an vom merge pe un drum fara noroi spre noua si moderna piata Iosefin. Cel putin asa promite primarul. Dupa ce a semnat proiectul pe fonduri europene, specialistii din Primarie trebuie sa reabiliteze strada Vacarescu pe tronsonul Regele Carol si Splaiul Tudor Vladimirescu in 11 luni. In intersectia de la Regele Carol se va face un sens giratoriu care va avea in mijloc o fantana. Vorbim despre o investitie de 8,3 milioane de lei. Proiectul a fost depus de Ciuhandu in 2011.
Centru de management pentru supravegherea traficului
Tot in 12 luni ar trebui sa avem mult asteptatul centru de management al traficului din zona Iosefin. Vorbim despre un centru de control pentru tot traficul din oras, de unde angajatii Primariei vor urmari pe camerele video care se vor pune in intersectii tot ce se intampla in trafic. Potrivit proiectului, se va moderniza si extinde sistemul de semaforizare pentru 134 de intersectii, se vor dota cu 230 de camere video si se va crea un centru de comanda. Se vor investi 43,7 milioane de lei. Proiectul a fost depus in 2012.
Troleibuz pana la Dumbravita, in mai putin de un an
In 11 luni vom folosi 17,2 milioane de lei de la Uniunea Europeana pentru a putea extinde reteaua de troleibuz pana la Dumbravita. Se are in vedere introducerea de troleibuze pentru dublarea numarului de calatori si decongestionarea traficului prin folosirea mijloacelor de transport in comun. A fost depus pe fonduri europene in 2012.
Primarul spune ca intr-un an de zile ne vom bucura de toate aceste investitii. „Toate au durata de implementare de 11-12 luni, ceea ce inseamna ca vom avea de lucru din greu. Nu va fi usor sa manageriem aceste proiecte si celelalte pe care le avem, date fiind rigorile, dar ne asumam raspunderea sa le ducem la bun sfarsit pe toate”, a conchis Robu.