TIMIȘOARA. După ce s-a soluționat contestația și nici n-au mai fost înaintate altele, nicio piedică nu mai stă în calea demarării proiectului. Avem constructor cu contract semnat, după finalizarea licitației pentru Centura Vest Timișoara.
Ministrul Transporturilor a participat joi la Timișoara la iscalirea contractului cu reprezentanții companiei turce NUROL İNŞAAT VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ care va construi Centură Timișoara Vest.
„Astăzi s-a semnat un proiect la care țin foarte mult și am ținut foarte mult de când am preluat funcția de ministru al Transporturilor. E un proiect care va închide centura în jurul orașului nostru. De data aceasta, vorbim de aproape 14 km care vor fi la 4 benzi, spre deosebire de tot ce stiți deja că este în circulație la noi pe centură. E un proiect care va însemna 6 luni proiectare, după care 2 ani execuție. La sfârșitul acestui an se va termina proiectarea și tot atunci va începe faza de execuție
Am colaborat cu această companie și pe alte proiecte. A fost un fel de… concurs ‘cine e compania care va da în circulație un lot care va aduce prima mie de kilometri de autostradă din Romania’. Au fost ei.
Au lucrări de mult în România. Știu ce îi așteaptă, termenele am pretenția să fie respectate și în acesti 2 ani și jumătate să terminăm acest proiect„, a spus Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Ministrul a vorbit si despre punctul de pornire al viitoarei Centuri Vest, respectiv din viitoarea descarcare spre Timisoara de pe Autostrada Vestului la Sanandrei, unde lucrarile sunt in toi.
„Am avut o discuție și cu cei care lucrează la descărcarea de la Sînandrei, cei 10km, am primit asigurări că undeva la sfarsitul acestei veri, în august, cel mult septembrie se va termina această investiție. Au ajuns undeva la 40 la sută. Vorbim de 10 km care vor asigura o altă descărcare la 4 benzi din A1 in oraș, intrand direct în Sânandrei”, a precizat Sorin Grindeanu.
Varianta Ocolitoare Timișoara Vest va avea o lungime de 13,90 km și trebuie construită în 30 de luni (6 luni proiectare și 24 luni execuție).
Noua sosea va face parte integrantă din Centură Municipiului Timișoara, iar pe traseul acesteia se vor construi inclusiv:
• un pasaj peste DN59, continuat cu un pasaj peste CFR 100 ( în lungime totală de 750 m);
• un pasaj peste DN 6 și CF 133 (450 m) ;
• un pod peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol (450 m) ;
• 4 noduri rutiere (la cu DN 69 /E671 și cu Drumul Național Centură Timișoara, la intersecția cu DN 6, la intersecția cu DN 59A și la intersecția cu viitoarea Radială Nouă de Vest/C30).
Valoarea contractului este de 1,41 miliarde de lei (fără TVA), iar finanțarea este asigurată prin Programul de Transport (2021-2027).
***
Traseul Variantei de Ocolire Timișoara Vest va traversa în parte teritoriile administrative ale localităților Timișoara, Sacalaz și Sânmihaiu Român.
Va porni din viitoarea descărcare a Autostrăzii de la Sanandrei, se va ‘intersecta’ cu șoselele care leagă în prezent Timișoara de Săcălaz și Becicherecu Mic (DN6) și se va conecta cu Centura Sud în zona cartierului Freidorf, după intersecția cu drumul spre Utvin.
2 pasaje pese linii de tren si unul peste Bega
Drumul va avea 4 noduri rutiere, dar și 10 poduri și pasaje: două pasaje peste liniile de tren ale CFR, cu o lungime de 779, respectiv 752 metri, și alte două pasaje de 455 și 451 metri, cele mai grele structuri ale soselei.
Cel mai lung pasaj este proiectat la kilometrul 3, are 779 de metri lungime și va fi ridicat peste linia de tren CFR 218 (19 deschideri a câte 40 de metri). La km 10, va fi construit un pasaj de 752 m peste DN 59A Timișoara – Jimbolia și Magistrala CFR 100 București – Timișoara – Arad. Al treilea pasaj ca lungime (455 m) este cel de la km 4, peste DN 6 Timișoara – Cenad și linia CFR 133, iar pasajul de 451 de metri va fi la km 13, peste Bega.
Drumul este încadrat în clasa tehnică II. Elementele geometrice ale traseului sunt adaptate pentru o viteză de proiectare de 120 km/h. Din cauza constrângerilor legate de legătura cu Centură Sud Timișoara și traversarea canalului Bega, la sfârșitul traseului, se reduce viteza de proiectare la 80 km/h.