Opinia Timisoarei

Va fi de nerecunoscut. Cum se schimba Gara de Nord din Timisoara. Foto

TIMISOARA. Lucrarile de modernizare in Gara de Nord din Timisoara sunt in plina desfasurare. Pe langa operatiunile de infrumusetare de la corpul principal, au fost deja incheiate lucrarile la cladirea din partea stanga a statiei.

CITESTE SI: Parca e desprins din povesti! Satul unicat in Romania, aflat la doi pasi de Timisoara, ce fascineaza turistii din toata lumea. VIDEO spectacol 

Imobilul de langa depoul de vagoane a intrat in renovare toamna trecuta, si dupa luni bune are o fatada noua. Au fost inlocuite ferestrele cladirii, a fost revopsita si au fost instalate aparate de aer conditionat.

Lucrarile continua si in corpul principal al garii. Vechea pardoseala a fost deja indepartata si s-a inceput montarea placilor care o vor forma pe cea noua, in apropierea caselor de bilete.

Usile de la iesirea catre peroane si ferestrele din aceeasi zona au fost scoase si vor fi inlocuite.

Linia 3 peron se afla in renovare si, deocamdata, nu mai circula nicio garnitura pe aceasta. Urmeaza sa intre in refacere si linia 4, insa pe aceasta mai circula doar masinile de manevra ale statiei.

In exteriorul garii, au fost distruse vechile trepte si rampa pentru persoanele cu handicap si vor fi si acestea refacute.

In acest moment, la Statia CF Timisoara Nord se executa lucrari de inlocuire a pardoselii din holul caselor de bilete cu piatra naturala, granit, se vor instala usile de la intrare si iesire din statie cu actionare tip fotocelula, iar la treptele de acces in statie se va folosi andezit. Toate aceste lucrari sunt executate din surse proprii ale Regionalei CF Timisoara„, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro, Alexandru Simu, director al regionalei CFR Timisoara.

Magazinele care se aflau la intrarea in statie au fost demolate si au mai ramas doar cele din stanga intrarii si unul in dreapta acesteia, la coborarea de pe scari.

Exista de asemenea la nivelul Companiei Nationale CFR SA un proiect de modernizare a 47 statii CF in valoare de aproximativ 84 milioane de euro (fonduri europene si de la bugetul de stat ), proiect in care Regionala Timisoara are 6 statii: Timisoara Nord, Caransebes, Baile Herculane, Orsova, Simeria, Petrosani„, a mai precizat pentru opiniatimisoarei.ro, Alexandru Simu, directorul regionalei CFR Timisoara.

Acestea nu sunt singurele lucrari care au loc pe teritoriul administrat de regionala CFR Timisoara. In a doua parte a lunii august circulatia trenurilor dintre Gara de Nord si Gara de Est va fi intrerupta din cauza operatiunii de largire a pasajului Popa Sapca. Acolo va fi schimbat podul de fier si odata cu aceasta cel mai probabil vor fi inlocuite si liniile de cale ferata.

Prima cladire a Garii de Nord a fost construita intre anii 1897-1899, iar numele ei initial a fost Josefstadter Bahnhof sau Jozsefvaros Indohaz, in traducere „Gara din Iosefin”, dupa numele cartierului in care se afla.

Dupa Unirea Banatului cu Romania si instaurarea administratiei romanesti la Timisoara, in 1919, gara a fost redenumita in „Gara Domnita Elena”, nume pe care l-a purtat pana la al doilea razboi mondial.

In timpul razboiului ea a fost puternic bombardata de aviatia aliata. Reconstructia nu s-a facut dupa planurile initiale, insa din 1976 a fost modernizata si stilul arhitectural schimbat.

Ultimele lucrari de amenajare a Garii de Nord s-au incheiat in 2014, cand a fost reabilitat holul mare al statiei. Acum insa, principala poarta feroviara din vestul tarii va cunoaste o schimbare uriasa.

 

Exit mobile version