Un studiu realizat de Hunch.com stabileste o serie de caracteristici generale ale utilizatorilor, in functie de posta electronica preferata, din seria celor mai importanti furnizori in domeniu.
Astfel, Hunch a elaborat o gama de profiluri tipice care reflecta aspecte si curiozitati legate de tipologia de email pentru care opteaza utilizatorii de internet, relateaza Webnews.
A rezultat spre exemplu ca utilizatorii de AOL sunt cu precadere navetisti, cei care opteaza pentru Yahoo Mail prezinta un comportament orientat spre valorile familiei, iar fanii Hotmail au tendinte pesimiste.
Cu atat mai interesanta rezulta exprimarea in cifre a categoriilor de varsta a utilizatorilor in raport cu folosirea postei electronice: categoria de varsta preponderenta a celor ce utilizeaza emailul este cuprinsa intre 18 si 34 de ani, cu orientare neta catre Gmail (68% din intervievati).
Pe locul al doilea se afla Hotmail, cu un procentaj de 58%, urmat de Yahoo Mail care inregistreaza 53% si de AOL, cu doar 38%. Potrivit sursei citate, lucrurile sunt complet diferite de indata ce se analizeaza categoria de varsta cuprinsa intre 35 si 49 de ani – in acest caz sunt foarte numeroase email-urile cu domeniu personalizat, chiar daca nu lipsesc din peisaj „monstrii sacrii”: Yahoo – 39%, AOL – 22% si Hotmail – 24%.
Tinerii cu varste sub 18 ani par sa opteze pentru Hotmail, asemenea persoanelor varstnice, in timp ce posesorii de dispozitive mobile de tip smartphone sau tablet prefera Gmail.
Aceste statististici sunt insa caracteristice unei anumite zone geografice, in functie de gradul de popularitate al unui anumit furnizor de servicii postale electronice, cifrele de mai sus reflectand spre exemplu situatia din SUA, dar acest tip de analiza ar putea fi extins si la nivel europen, subliniaza sursa.