TIMISOARA. Vine o noua etapa pentru cel mai important proiect cultural al Romaniei: Timisoara Capitala Culturala a Europei in 2021.
Va incepe o campanie de promovare fara precedent, da asigurari presedintele Consiliului Director al Asociatiei Timisoara Capitala Culturala a Europei, Horatiu Rada. Iar aceasta va avea o multime de componente, cu accent in zona turismului si a transporturilor.
„Prin parteneriatul semnat cu Ministerul Turismului am convenit participarea la marile targuri de turism la care participa Romania. Deci standul de tara Timisoara Capitala Culturala va fi sus, pe primul plan. In cadrul standului vom avea spatiu dedicat, unde atat Asociatia, cat si reprezentantii primariei vor participa. Tot prin turism incercam sa marketam la nivel national si international acest proiect. Nu ne-am oprit la turism. Am avut discutii in ultimele saptamani cu reprezentantii Ministerului Transporturilor in care am solicitat inscriptionarea la iesire de pe Autostrada spre Timisoara Capitala Europeana a Culturii. Am solicitat legaturi feroviare de la Brasov spre Timisoara, legaturi feroviare cu preluare de la Sighisoara spre ruta Brasov-Timisoara, sa cream niste fluxuri turistice. Am solicitat inscriptionarea avioanelor Tarom, una sau doua aeronave sa fie inscriptionate cu Capitala Culturala. Am solicitat tetiere, reclame in gari, aerogari… Mi se pare anormal ca la compania nationala Tarom, in revista de promovare, ca si promovare turistica, Timisoara sa nu apara nici cu un city-break. Nu exista Timisoara pe harta de promovare la compania nationala de transport in revista pe care o gasim cu totii in scaun. Am calatorit zilele trecute si am vazut. Acolo trebuie sa fim prezenti„, a spus Horatiu Rada, presedintele Consiliului Director TM2021, in emisiunea INTERVIURILE TIMISOAREI.
Primul targ international de turism la care Timisoara va fi cap de afis va fi in ianuarie la Viena. Ar putea urma Berlin si Dubai.
„Am avut intalnire cu domnul secretar de stat de la Turism, am vorbit de concept, idei, oportunitati, ne-au asigurat de prima expozitie, de primul targ de turism care va fi in ianuarie la Viena. Ne-au asigurat de sustinere pentru al doilea targ de turism cu impact major, care va fi la Berlin. Vor fi alaturi de noi… Recent am fost la Viena, am intrat in Asociatia Birourilor Internationale de Turism, am participat la gala acestor Birouri, si credeti-ma ca am fost primit cu chiar cu aplauze. Spun cu aplauze, deoarece clipul de promovare al Asociatiei si al Timisoarei s-a clasat pe locul 2, in fata altor agentii. Sa ai posibilitatesa sa vorbesti in Austria in fata a peste 200 de operatori de turism nu e putin. Nu va ascund ca suntem in discutii si in pregatire cu materialul pentru a incerca sa fim prezenti la expozitia mondiala din Dubai 2020-2021, care se intinde pe o perioada de 6 luni. Pregatim materialul si facem toate demersurile, speram ca materialul propus sa fie acceptat sa fie in standul Romaniei ca si proiect prioritar„, a mai dezvaluit Horatiu Rada in INTERVIURILE TIMISOAREI.
Presedintele Asociatiei Timisoara Capitala Culturala a explicat ca, date fiind parteneriatele cu institutiile, promovarea va fi asigurata de acestea fara costuri suplimentare.
„Evident ministerul sau institutiile le vor plati, asa a fost discutia… Daca semnam un parteneriat, evident ca nu trebuie platit. Acestea sunt avantajele parteneriatelor de sustinere„, a precizat Horatiu Rada.
Presedintele TM2021 a vorbit si de parteneriatele cu universitatile Timisoarei.
„Avem parteneriate cu toate cele 4 universitati. De la UVT, Facultatea de Administrare a Afacerilor, avem tineri masteranzi care vin in practica… Apoi, nu vorbim de spatiile care pot fi puse la dispozitie de aceste institutii pentru nenumarate evenimente, evenimente, nu vorbim de salile de conferintele cu care ne pot fi de folos fiecare in parte. Este doarte important sa ai sustinerea mediului universitar„, a mai spus Horatiu Rada in emisiunea INTERVIURILE TIMISOAREI.
FOTO: Facebook/Timisoara 2021