„Eu sunt in principiu de acord sa vina orice firma care creeaza facilitati calatorilor, mai ales elevilor, navetistilor si abonatilor. Dar trebuie explicat ce inseamna acest lucru si daca sta in picioare din punct de vedere economic”, a explicat primarul.
Trebuie spus ca licenta de traseu se da pentru o singura firma. Daca ar veni RATT, Super Imposer ar trebui sa nu mai opreasca la Sag. Pentru a avea calatori, aceasta firma are orare stabilite, care se potrivesc cu programul navetistilor. Cu exceptia orelor de varf, cursa Timisoara – Sag are un grad de incarcare redus.
Pe de alta parte, exista si experienta amara a altor comune: in anii trecuti RATT a introdus curse catre Mosnita Veche si Dudestii Noi, dar s-a dovedit ca numarul de calatori era mic si banii de bilete nu acopereau costurile, asa ca primariile lor s-au trezit cu o nota de plata piperata, pe care nu au putut-o plati. Acele rute s-au desfiintat.
Singura solutie pentru ca RATT sa vina cu linia 33 la Sag ar fi ca biletul sa coste mult sau ca primaria sa plateasca o subventie. “Conform legii bugetului, primaria nu poate sa plateasca diferenta care sa asigure rentabilitatea traseului. Nu ne putem compara cu Primaria Timisoara. Ei pot da bani RATT pentru ca este constituita ca regie autonoma in cadrul Primariei”, a explicat primarul Venus Oprea.
Reamintim ca in vara anului trecut, RATT a prelungit linia 33 pana la Real. Actuala ruta Catedrala – Real are o lungime de circa 6 km, iar daca aceasta ar fi prelungita pana la Sag, numarul de kilometri s-ar dubla, implicit costurile pentru transportator ar fi semnificativ mai mari. RATT opereaza curse in afara orasului catre Ghiroda (Aeroport), Giarmata-Vii si Sanmihaiu Roman.