TIMISOARA. Planuri mai mult decat marete vorbesc de ani buni de o noua autostrada care sa traverseze vestul Romaniei, sa vina din nordul Europei, sa ajunga la Timisoara si sa mearga mai departe spre Drobeta Turnu Severin – Craiova si Calafat.
In 2018, proiectul privind Autostrada Sudului redevenea pentru cateva zile unul de mare importanta pentru Guvernul de atunci, in contextul schimbarii legislatiei privind parteneriatul public-privat, lege adoptata inca din 2017, dar care nu are inca norme de aplicare.
„Autostrada Sudului (Alexandria – Craiova – Calafat – Drobeta Turnu Severin – Lugoj), in lungime totala de 550 de kilometri, va fi de maxim interes pentru investitorii si transportatorii din sudul tarii. Este un proiect important pentru foarte multi investitori care au investitii mari in zona, ma refer in primul rand la Craiova. Va duce la cresterea potentialului turistic in Defileul Dunarii si va asigura accesul facil la statiunile balneare din sud-vestul tarii. Va asigura legatura cu Serbia, Bulgaria si cu coridorul IV pan-european la Lugoj”, spunea in 2018 vicepremierul de atunci, Viorel Stefan.
Apoi s-a mai vorbit sporadic despre aceasta autostrada in campaniile electorale.
Sambata, dupa sedinta BPN, Ludovic Orban, anunta ca va cere includerea in Bugetul National pe 2021 a documentatiei pentru continuarea Autostrazii care sa lege Timisoara de Drobeta Turnu Severin si mai apoi de Calafat.
„Vom solicita includerea in buget a finantarii Studiului de Fezabilitate pentru un obiectiv de investitii pe care il consideram important si anume tronsonul de autostrada Calafat – Lugoj, care permite conectarea sudului României de marile coridoare de transport european„, a declarat Ludovic Orban.
Asadar, sunt sanse ca licitatia pentru incredintarea Studiului de Fezabilitate pentru continuarea Autostrazii A6 sa fie lansata chiar in acest an.
Proiectul de Buget pe 2021 urmeaza sa intre in dezbatere parlamentara in urmatoarele zile.