TIMISOARA. Planul noului pod ce va fi construit peste Bega, la Timisoara, a fost finalizat de firma vieneza cu filiala in Bucuresti si toate neajunsurile constatate in luna iunie au fost puse la punct.
CITESTE SI: Schimbarea la fata a uneia dintre cele mai aglomerate intersectii din Timisoara
Urmeaza proiectarea finala, iar Primaria va trebui sa identifice finantarea si sa inceapa procedurile de atribuire a lucrarii pentru noul pod care va fi auto si pietonal deopotriva.
Potrivit planului intocmit pentru viitorul Pod Jiul (foto cu schita de mai sus) acesta va avea 4 benzi de circulatie si trotuare, care trebuiau sa aiba trei metri si pe o parte si pe cealalta, iar in prima instanta, societatea Vienna Consulting Engineers, firma care se ocupa de proiectare, a facut trotuarele de numai 1,5 metri latime. Lucru ce n-a fost pe placul Primariei Timisoara. Asa ca, s-a procedat la modificarea latimii acestora.
Podul urmeaza sa fie o prelungire a lucrarilor care sunt acum in desfasurare, la pasajul de cale ferata Jiul si strada Jiul, si sa faca legatura cu Splaiul Tudor Vladimirescu, peste canalul Bega, trecand pe langa halele Pasmatex si Paltim.
„Nu am apucat sa o vad. Sper sa se fi tinut seama de toate observatiile anterioare si sa dam drumul la licitatie. Daca s-a tinut seama de toate ideile care au fost inventariate si transmise proiectantului atunci vom face pasul urmator si m-as bucura foarte mult sa se intample asta. Cam pe-acum era termenul, de altfel, si sper sa fi facut tot ce trebuia facut. 100% in 2017 vom incepe constructia. Strada Jiul se va termina si pasajul, si vom da drumul si la constructia podului si in 2018 o sa arate minunat zona aceea”, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Nicolae Robu.
‘Vreau sa il recunosti din prima, sa stii ca e Podul Jiul din Timisoara!’
Odata batute in cuie detaliile de ordin tehnic, proiectantii vor cauta sa-i dea si o forma artistica aparte, prin care sa-l personalizeze. Primarul isi doreste ca podul sa aiba o infatisare unica. Sa-l recunosti din prima din fotografii.
„Nu am vazut inca latura artistica. Eu le-am cerut proiectantilor sa nu neglijeze faptul ca un pod, dincolo de functionalitatile sale, are si o valoare de simbol, leaga niste entitati intre ele, si poate reprezenta si trebuie sa reprezinte si bijuterii arhitecturale pentru un oras. Trebuie sa fie podul Timisoarei, un pod pe care daca il vezi sa iti dai seama ca e podul Jiul din Timisoara, asa cum, daca te uiti la fatada Operei din Timisoara, nu ai dubii ce reprezinta, e limpede pentru oricine ca e fatada Operei din Timisoara. Trebuie sa aiba o personalitate proprie„, a mai spus pentru opiniatimisoarei.ro, primarul Nicolae Robu.
Firma care a castigat licitatia de intocmire a proiectului pentru podul Jiul este Vienna Consulting Engineers SRL, care are o sucursala si in Bucuresti. Valoarea contractului este de circa 90.000 de lei, fara TVA.
CITESTE SI: Ziua in care Europa a aflat ca LUMINA vine de la Timisoara! FOTO!
Podul Jiul face parte din planul primariei Timisoara de fluidizare a circulatiei in oras. El ar face legatura intre strada Jiul si Splaiul Tudor Vladimirescu, iar in acest fel soferii ar putea ajunge in zona Maria fara a mai ocoli prin zona centrala sau prin zona Garii de Nord. Pana la constructia propriu-zisa a podului, insa, va mai curge insa multa apa pe Bega.
La inceputul lunii noiembrie, consilierul local Stefan Sandu a postat pe o retea de socializare o fotografie cu un alt pod ce ar putea fi construit in viitor pe Bega pentru a ajuta la descongestionarea traficului.
„Numarul de autovehicule care circula pe strazile orasului este tot mai mare si nu se intrevede o modificare a tendintei in urmatorii ani. Deschiderea unor noi trasee rutiere este deja una dintre prioritatile administratiei actuale. Aceasta presupune si constructia de urgenta a noi poduri peste Bega, mai ales in zonele marginase. Podul ce va fi ridicat intre Plopi si Ghiroda, parte a inelului IV va contribui cu siguranta la descongestionarea traficului din zona de sud-est a orasului„, se arata in descrierea facuta de consilierul Stefan Sandu.