TIMISOARA. Sa ajungem la Aeroportul Timisoara cu trenul, un proiect mai vechi al fostului director Daniel Idolu, al Consiliului Judetean Timis si al Primariei Ghiroda, a reintrat in atentia Ministerului Transporturilor, care a intocmit documentatiile si a organizat licitatia pentru construirea unei cai ferate de 5 km si modernizarea pe intreaga lungime a legaturii intre statia Timisoara Est si Radna, precum si pentru amenajarea unei gari.
La termenul limita pentru depunerea ofertelor s-au inscris 3 firme si doua asocieri.
-PORR Construct,
-FCC Construccion SA,
-Swietelsky Construct,
-Precon Transilvania SRL in asociere cu Homlok Romania Kft. și Drum Asfalt,
-BAWI Construction (fosta WIEBE Romania) in asociere cu Constructim SA.
Cele cinci oferte au intrat in evaluare tehnica la Sucursala Regionala de Cai Ferate Timisoara.
Contractul vizeaza modernizarea intregii lungimi de 5,2 km a liniei existente Timișoara Est – Radna, construirea unei linii de cale ferata duble și electrificate catre Aeroport pe o distanta de 5 km, și constructia unei noi gari in vecinatatea Aeroportului, in apropiere de capatul pistei de aterizare-decolare, in zona de presemnalizare luminoasa, echipata cu doua linii de garare.
Proiectul are o valoare estimata de 323.297.762,98 lei fara TVA, adica aproape 77 de milioane de euro cu TVA, și este finantat din fonduri europene nerambursabile.
Lucrarile sunt prevazute sa dureze doi ani si jumatate din momentul emiterii ordinului de incepere. 8 luni sunt prevazute pentru proiectare si 22 de luni pentru executie.
Modernizarea infrastructurii va permite creșterea vitezei maxime de circulatie pentru trenurile de marfa la 80 km/ora și pentru trenurile de calatori la 120 km/ora.