TIMISOARA. Timisoara va deveni al doilea oras al Romaniei legat feroviar de aeroport.
Sa ajungem la Aeroportul Timisoara cu trenul, un proiect mai vechi al fostului director Daniel Idolu, al Consiliului Judetean Timis si al Primariei Ghiroda, a reintrat iarna trecuta in atentia Ministerului Transporturilor, care a intocmit documentatiile si a organizat licitatia pentru construirea unei cai ferate de 5 km si modernizarea pe intreaga lungime a legaturii intre statia Timisoara Est si Radna, precum si pentru amenajarea unei gari.
Acum a fost desemnat castigatorul licitatiei – compania spaniola FCC Construccion SA, iar CFR Infrastructura a transmis in 2 septembrie notificarea catre constructor, noteaza economedia.ro. Pana ieri nu fusesera depuse contestatii.
Durata contractului este de 30 de luni din care 8 luni pentru proiectare si 22 de luni pentru executie.
Linia noua se desprinde din Magistrala M 100 Bucuresti – Timisoara. Contractul vizeaza modernizarea intregii lungimi de 5,2 km a liniei existente Timișoara Est – Radna, construirea unei linii de cale ferata dubla și electrificata catre Aeroport pe o distanta de 5 km, și constructia unei noi gari in vecinatatea Aeroportului, in apropiere de capatul pistei de aterizare-decolare, in zona de presemnalizare luminoasa, echipata cu doua linii de garare.
Proiectul este finantat din fonduri europene nerambursabile, iar Guvernul a aprobat investitia la inceputul anului 2023.
Timisoara va deveni al doilea municipiu cu linie de tren la Aeroport, in prezent singurul serviciu de tren metropolitan fiind asigurat intre Bucuresti si Aeroportul Otopeni.
Constructorul din Spania mai are contracte cu CFR Infrastructura pentru lotul 3 al Magistralei 300 Cluj – Oradea si lotul 2 M 100 Lugoj- Timisoara Est, contracte finantate din PNRR cu o valoare de peste 4 miliarde lei.